Social

Inspecţie tematică la clasele primare în Teleorman

eleviMonica DUMITRESCU

Săptămâna trecută, Inspectoratul Şcolar Judeţean a efectuat o inspecţie tematică privind respectarea în proiectare a planurilor cadru şi a programelor şcolare în vigoare pentru învăţământul primar şi reflectarea lor în activitatea didactică. Potrivit purtătorului de cuvânt al ISJ Teleorman, prof. Estera Ligia Stancu, obiectivele specifice ale acestei activităţi au fost: evaluarea competenţelor cadrelor didactice de a elabora planificări calendaristice şi proiecte ale unităţilor de învăţare, conform programelor şcolare şi planurilor-cadru în vigoare; consilierea cadrelor didactice în legătură cu realizarea activităţilor de planificare şi proiectare didactică; evaluarea proiectării şi activităţii la clasă din prisma utilizării conţinuturilor învăţării sugerate sau indicate de programele şcolare în vigoare, centrate pe competenţe şi/sau obiective de referinţă, operaţionale; verificarea şi analizarea portofoliului evaluărilor iniţiale la fiecare clasă din învăţământul primar, interpretarea rezultatelor înregistrate, a măsurilor pedagogice notate şi proiectate de cadrul didactic; evaluarea competenţei metodico-ştiinţifice a cadrelor didactice  de a proiecta şi utiliza strategii didactice corespunzătoare învăţământului modern, bazat pe competenţe şi consilierea acestora în legătură cu proiectarea şi utilizarea strategiilor didactice corespunzătoare; evaluarea capacităţii cadrelor didactice de a integra elementele de evaluare în cadrul activităţilor de predare-învăţare şi consilierea cadrelor ddactice în legătură cu necesitatea integrării ritmice a acestora în activitatea didactică.

În cadrul inspecţiei, au fost implicaţi 16 inspectori şcolari şi 24 de metodişti ISJ, care au evaluat şi îndrumat 36 de şcoli în care există clase de învăţământ primar, s-au utilizat metode şi procedee de documentare, control, îndrumare şi evaluare.

Inspectorii au verificat documentele de proiectare curriculară, au efectuat asistenţe la ore, cu evaluarea strictă a aplicării planului cadru şi a programelor şcolare în vigoare, respectiv pentru evaluarea calităţii actului didactic, au controlat dosarele comisiilor metodice şi au verificat modul de elaborare şi aplicare a probelor de evaluare, analiza planului de măsuri proiectat după evaluarea iniţială şi portofoliile cadrelor didactice. De asemenea au fost purtate discuţii cu profesorii, directorii, elevii, părinţii, care să reflecte calitatea actului instructiv – educativ al cadrului didactic inspectat.

Inspectorul şcolar coordonator al inspecţiei tematice va întocmi un raport final în care vor fi incluse aspectele pozitive şi negative constatate, recomandări şi un plan de îmbunătăţire.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.