Eveniment

Astăzi, proiectul CRED desfășoară un atelier cu caracter interactiv în Alexandria

“În acest moment, putem vorbi că este cel mai mare proiect cu finanțare europenă pe care îl derulează România, prin Ministerul Educației. Așadar, este un proiect sistemic, care și-a propus încă de la început câteva ținte foarte generoase. În urma acestui proiect, Ministerul Educației își dorește să existe un impact major la nivel de sistem de învățământ”, a declarat, în timpul evenimentului, Romeo Moșoiu, expert proiect CRED, din cadrul Ministerului Educației.

Astăzi, are loc un workshop cu caracter interactiv “Bune practici în dezvoltarea curriculumului la decizia școlii în învățământul primar și gimnazial” la Liceul Tehnologic Nicolae Bălcescu din Alexandria, în cadrul proiectului CRED – “Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți”, organizat de  Casa Corpului Didactic Teleorman, în parteneriat cu Ministerul Educației. Acest atelier face parte din seria celor  90 de evenimente organizate  la nivel național “Atelierele CRED – Bune practici în educație”.

În ceea ce privește participanții la eveniment, în sală au fost peste 25 de persoane, inclusiv reprezentanți ai proiectului, iar în mediul online au fost prezenți alți peste 25 de participanți. Măsura ca unii dintre participanți să ia parte online la activitate a fost luată din cauza contextului pandemic în care ne aflăm, pentru ca măsurile de protecție să fie respectate, iar sala să nu fie aglomerată. Au participat la acțiune “experți în dezvoltare curriculară, autori de manuale școlare sau alte auxiliare didactice (inclusiv în format digital) relevante pentru implementarea curriculumului în învățământul primar și gimnazial, reprezentanți ai organizațiilor non-guvernamentale, reprezentanți ai sociaților de părinți și sindicate”, conform Marinelei Iana, director al Casei Corpului Didactic Teleorman și coordonatorul evenimentului, alături de Iuliana Stancu, inspector general al Inspectoratului Școlar Județean și Antoaneta-Firuța Tacea, profesor universitar la Universitatea București.

“În opinia mea, trebuie accentuată componenta educațională în sistemul nostru educativ și, cu siguranță, dacă vom face acest lucru, vom avea rezultate mai bune și în ceea ce privește fiecare disciplină în parte”, spune Iuliana Stancu. De asemenea, aceasta apreciază programele noi de la gimnaziu, așteptând totodată “modificări de programă și alte abordări” la nivelul liceelor.

Pe această temă, sursa citată continuă discuția, considerând că “dacă elevii vin de la nivelul gimnazial cu niște cunoștințe și valori, care se pot forma în cadrul acestor ore pe care dumneavoastră le puteți propune, cu siguranță va fi mult mai ușor parcursul lor educațional”.

Marinela Iana, coordonatorul evenimentului, susține că proiectul CRED “reprezintă o provocare majoră pentru sistemul de învățământ și este limpede că relevanța și calitatea pregătirii celor care predau devine semnificativă, iar meseria de cadru didactic capătă noi valențe și implică noi roluri pe care acesta trebuie să și le asume”.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.