Economie

Abateri constatate de Camera de Conturi la Primăria Rădoieşti

dosareAcţiunile de control/audit desfăşurate de Camera de Conturi Teleorman, concretizate la nivel local prin verificarea formării, administrării şi întrebuinţării resurselor financiare ale unităţilor administrativ-teritoriale, precum şi administrării patrimoniului public şi privat al unităţilor administrativ-teritoriale, au scos în evidenţă multiple nereguli în judeţul Teleorman.

Auditul financiar asupra conturilor anuale de execuţie bugetară ale Unităţii Administrativ Teritoriale a Comunei Tădoieşti a fost desfăşurat în 26.08.2015-30.09.2015 , în urma acestuia, Camera de Conturi Teleorman a constatat unele abateri şi a dispus, totodată, măsuri şi recomandări menite să remedieze neregulile identificate.

 

Neconcordanţe între datele înregistrate în evidenţa tehnic-operativă şi datele înregistrate în evidenţa contabilă

 

Potrivit raportului dat publicităţii de Camera de Conturi Teleorman, în ce priveşte exactitatea şi realitatea datelor reflectate în situaţiile financiare, în urma controlului se constată că în evidenţa analitică a contului 464 – creanţele bugetului local, soldul este la data de 31.12.2014 în sumă de 183.685 lei, iar în evidenţa contabilă, contul 464 înregistrează la aceeaşi dată în soldul debitor suma de 39.890 lei. În timpul controlului cu NC 104/JV unitatea înregistrează în contul 464 suma de 137.473 lei reprezentând creanţe ale bugetului local.

De asemenea, se mai arată în raportul furnizat, în exerciţiul bugetar al anului 2014 nu s-a calculat şi înregistrat în evidenţele contabile ale Primăriei Rădoieşti cheltuieli cu amortizarea activelor fixe de natura mijloacelor de transport deţinute în patrimoniul unităţii administrativ-teritoriale. În timpul misiunii de audit, conducerea entităţii verificate a întocmit NC nr. 2/JN prin care s-a înregistrat amortizarea microbuzului şi autoturismului entităţii.

În acelaşi timp, se mai arată în raportul Camerei de Conturi, la data de 31.12.2014 nu erau înregistrate în domeniul privat al unităţii administrativ teritoriale, în contul contabil 104 – Fondul bunurilor care alcătuiesc domeniul privat al unităţilor administrativ teritoriale, active fixe din patrimoniul unităţii administrativ-teritoriale cu o valoare totală de 1.530.638 lei. În timpul şi ca urmare a efectuării misiunii de audit, cu NC nr.3/JN/24.09.2015, s-a înregistrat în evidenţele contabile ale Primăriei Rădoieşti, în contul contabil 104 – Fondul bunurilor care alcătuiesc domeniul privat al unităţilor administrativ teritoriale, valoarea activelor fixe din patrimoniul UATC Rădoieşti aflate în proprietatea privată a acesteia, în sumă totală de 1.530.638 lei.

Totodată, în exerciţiul bugetar al anului 2014 există neconcordanţe între datele înregistrate în evidenţa tehnic-operativă şi datele înregistrate în evidenţa contabilă a Primăriei Rădoieşti, generate de neînregistrarea în evidenţele contabile a diferenţelor de valoare ale activelor fixe rezultate din reevaluarea patrimoniului UATC Rădoieşti efectuată în anul 2014.

 

Sporuri acordate angajaţilor Primăriei fără bază legală

 

Referitor la calitatea gestiunii economico-financiare, urmare a verificărilor efectuate s-a constatat că, pe perioada septembrie 2012 – august 2015 a fost acordat şi achitat din bugetul local, în mod nelegal, spor de dispozitiv unui număr de 11 salariaţi ai Primăriei comunei Rădoieşti. Astfel, se arată în raportul Camerei de Conturi, pentru 7 salariaţi, acordarea sporului s-a efectuat în baza Sentinţei civile nr. 2508/2008, în timp ce, pentru 4 salariaţi, acordarea sporului nu are la bază vreo hotărâre a unei instanţe judecătoreşti.

De asemenea, urmare a verificărilor efectuate privind modul de organizare, efectuare şi valorificare a rezultatelor inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii deţinute de U.A.T.C. Rădoieşti, pentru exerciţiul bugetar al anului 2014, organizată în baza Dispoziţiei primarului nr. 2/02.12.2014, s-a constatat că nu sunt emise şi aprobate proceduri proprii privind inventarierea; dispoziţia ordonatorului de credite al bugetului local nr. 2/02.12.2014, nu cuprinde toate elementele minime obligatorii, respectiv modul de efectuare a inventarierii, metoda de inventariere utilizată, gestiunea supusă inventarierii; în cadrul operaţiunii nu au fost inventariate toate activele, datoriile şi capitalurile proprii deţinute de entitate la data efectuării inventarierii; procesul verbal de inventariere fără nr. de înregistrare din data 18.12.2014 încheiat la finalizarea acţiunii de inventariere, nu este întocmit şi nu furnizează informaţiile obligatorii cerute de reglementările legale în vigoare la data inventarierii, fiind unul formal. (Violeta Mocanu)

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.