Social

Zile libere pentru părinți / Indemnizația nu poate depăși 4.035 lei

Reprezentanții Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Teleorman transmit că a fost publicat în Monitorul Oficial Ordinul nr. 920, din 7 octombrie 2021, pentru aprobarea modelelor cererii și declarației pe propria răspundere privind acordarea unor zile libere plătite părinților și altor categorii de persoane în contextul răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2.

OUG 110/2021 prevede ca în cazul în care cursurile școlare se suspendă, părinții copiilor în vârstă de până la 12 ani sau 26 de ani, în cazul celor cu handicap, pot beneficia, de zile libere plătite – “zilele libere se acordă de la data depunerii cererii, dar nu mai devreme de data la care se decide limitarea sau suspendarea activităților didactice”.

Indemnizația aferentă acestor zile libere este de 75% din salariul de bază al unei zile lucrătoare, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut (maxim 4.035 de lei).

Zilele libere pot fi solicitate de părinți dacă: nu desfăşoară muncă la domiciliu sau telemuncă; nu sunt vacanţe şcolare; celălalt părinte al copilului nu beneficiază de zile libere plătite pe baza acestui OUG; celălalt părinte nu se află în concediu de creştere copil, nu este asistent personal al unuia dintre copiii aflaţi în întreţinere; celălalt părinte nu se află în concediu de odihnă sau concediu fără plată; celălalt părinte nu are contractul de muncă suspendat temporar; celălalt părinte nu realizează venituri impozabile din activităţi independente, din drepturi de proprietate intelectuală, activităţi agricole, silvicultură şi piscicultură.

Numărul zilelor libere acordate unuia dintre părinți pentru supravegherea copiilor în situaţia limitării sau suspendării activităţilor didactice care presupune prezenţa fizică a copiilor în unităţile de învătămant unde aceştia sunt înscrişi se stabilește în funcţie de perioada prevăzută în ordinul comun al ministerului educației și al ministrului sănătății, fără a ține cont de incidența locală sau scenariile de funcționare ale școlilor; în cazul în care limitarea sau suspendarea activităților didactice, care presupun prezența fizică a copiilor în unitățile de învățământ, se stabilește prin hotărâre a comitetului județean pentru situații de urgență/Comitetului Municipiului București pentru Situații de Urgență, la propunerea consiliului de administrație al unității de învățământ/de educație timpurie antepreșcolară, pe baza criteriului epidemiologic privind rata incidenței cumulate la nivelul localității; decizia conducerii unității/instituției de învățământ, în cazul în care limitarea sau suspendarea activităților didactice care presupun prezența fizică a copiilor în unitatea de învățământ se stabilește ca urmare a apariției cazurilor de îmbolnăvire în unitatea de învățământ.

Pentru decontarea sumelor pentru plata indemnizaţiei, angajatorul transmite electronic la AJOFM Teleorman, pe pagina de internet aici.gov.ro,  Cererea – Anexa nr.1, însoțită de documentele justificative, privind îndeplinirea condiţiilor de decontare a indemnizaţiei, in cel mult 30 de zile de la data efectuării plăţii contribuţiilor şi impozitelor aferente indemnizaţiei.

Informaţii suplimentare legate de condiţii, documente justificative, procedura de decontare şi plată se pot obține la adresa de mail: mariean.achim.tr@anofm.gov.ro, sau la telefon: 0247310155, int.101 – persoană de contact – Achim Caranica Mariean.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

*

code

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.