Rezultatele slabe la Bacalaureat şi Evaluarea Naţională obţinute de absolvenţii de liceu şi gimnaziu din Teleorman şi propunerea unor soluţii pentu îmbunătăţirea acestei situaţii au fost temele unei dezbateri organizate la iniţiativa Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi – Învăţământ Preuniversitar de Inspectoratul Şcolar Judeţean. Întâlnirea la care au participat preşedintele Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi, alexăndreanul Iulian Cristache, inspectorul şcolar general, Valeria Gherghe, inspectorul şcolar general adjunct, Monica Coman, inspectori şcolari, directori ai unităţilor de învăţământ din tot judeţul, profesori, părinţi şi elevi, s-a desfăşurat joi, 23 iulie, în amfiteatrul Şcolii Gimnaziale “Mihai Viteazul” din Alexandria.
După o analiză a rezultatelor obţinute în Teleorman la Bacalaureat şi Evaluarea Naţională anul acesta, dar şi în anii din urmă, profesorii, părinţii şi elevii au încercat să identifice cauzele eşecului înregistrat de cel puţin jumătate din absolvenţi şi să propună soluţii pentru remedierea acestei situaţii.
Cel mai mult s-a marşat pe o mai bună colaborare între părinţi şi şcoală. Profesorii teleormăneni spun că, mai ales în mediul rural, părinţii nu ţin legătura cu şcoala, nu participă la şedinţele organizate cel puţin semestrial, nu îşi controlează copiii şi, mai mult decât atât, nu dau prea mare importanţă şcolii şi îi folosesc la muncile câmpului sau în gospodărie. “Sprijinul pe care şcoala îl are din partea părinţilor este aproape zero. Şcoala vrea şi poate să facă educaţie, dar pentru asta e nevoie de sprijinul părinţilor”, a spus prof. Constantin Filip, directorul Liceului Piatra. Acesta crede că părinţii care nu-şi trimit copiii la şcoală trebuie amendaţi pentru acest lucru. “Elevul este investiţia societăţii. Părintele care nu-şi aduce copilul la şcoală tebuie să plătească statului această investiţie”, este părerea directorului Liceului Piatra, părere care nu a fost împărtăşită de prea mulţi dintre cei prezenţi.
Părinţii prezenţi la dezbatere au confirmat că la şedinţele cu părinţii vin foarte puţini, aceiaşi pe parcursul unui ciclu de învăţământ, aproape întotdeauna lipsind părinţii copiilor cu cele mai mari probleme.
În cadrul dezbaterii s-a atras atenţia că atâta vreme cât la liceu intră copii care au obţinut medii de 1 şi 2 la Evaluarea Naţională, rezultatele la Bacalaureat nu pot fi îmbunătăţite, pentru profesori misiunea de a-i ridica pe aceştia la cel puţin 6, media minimă pentru promovarea Bacalaureatului, fiind imposibilă.
“Poate să facă un profesor studii la Oxford, un elev de doi, nu poate fi adus la şase. Problema nu o reprezintă profesorii pentru că, din analizele noastre, profesorii s-au prezentat foarte bine”, a spus prof. Valeria Gherghe.
Una dintre absolventele de anul acesta a întărit ideea că obţinerea unor rezultate bune stă cel mai mult în puterea elevilor.
“Se poate face performanţă în cei patru ani de liceu şi la liceele tehnologice. Pregătire se face dacă elevul vrea. Eu am intrat la Liceul Tehnologic Nicolae Bălcescu din Alexandria cu media 4.80 şi am luat anul acesta Bacalaureatul cu 8,40”, a spus Andreea Laura Bănică.
Propunerile au fost diverse, de la schimburi de experienţă între liceele cu rezultate bune şi cele cu rezultate slabe, consorţii între licee, programe de pregătire suplimentară pentru Bacalaureat încă din clasa a IX-a, asigurarea de manuale gratuite şi pentru elevii din clasele a XI-a şi a XII-a, cel puţin la disciplinele la care se susţin probele scrise ale Bacalaureatului, decontarea integrală a cheltuielilor de navetă pentru liceenii navetişti, până la tranformarea liceelor cu rezultate slabe în şcoli profesionale. Acestea vor fi analizate în cadrul Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi şi, mai departe, în cadrul întâlnirilor pe care reprezentanţii acesteia le vor avea cu cei ai Ministerului Educaţei.
Preşedintele Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi, Iulian Cristache, a propus ca astfel de întâlniri să fie organizate periodic. “Fără implicarea la nivel familial nu vom avea un viitor strălucit. Împreună trebuie să vedem ce putem să facem să ridicăm la nivelul judeţului calitatea actului educaţional. Trebuie să discutăm deschis, fără adversităţi personale, părinţi, elevi, profesori, toţi trebuie să ne aducem contribuţia într-o mai mică sau mai mar măsură”, a declarat acesta.
Dar cand se va aerisi programa de atata materie sufocanta incat sa nu mai fie nevoie de atatea carti si meditatii pe bani?!!
Vorbe degeaba.Nimic concret.Ideea e ca au picat multi la bac. Vedeti ce preziduu iar sala aporope goala.Trebuia sa fie plina daca a fost pe judet.
Intrebare pt Valeria Gherghe.Ce note au obtinut profesorii la examen?????????????
Sa se reintroduca examenul de admitere la liceu!!!