Social

Votul privind introducerea bacalaureatului diferenţiat a fost amânat

Rezultatele extrem de slabe obţinute de candidaţii la Bacalaureat anul acesta, atât în sesiunea din vară, cât şi la cea din toamnă, mai ales de absolvenţii Grupurilor Şcolare şi Colegiilor Tehnice, au determinat conducerea Ministerului Educaţiei să se gândească la introducerea unui Bacalaureat diferenţiat. Astfel, a apărut ideea introducerii bacalaureatului profesional pentru absolvenţii care nu doresc să urmeze cursurile unei instituţii de învăţământ superior ci vor să intre direct pe piaţa muncii. Ideea s-a materializat într-un proiect care a obţinut săptămâna aceasta aprobarea comisiei pentru învăţământ din cadrul Senatului, votul în plen însă fiind amânat după mai multe ore de scuţii în care senatorii nu au reuşit să se pună de acord.

Potrivit proiectului de lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 73/2010 pentru modificarea Legii învăţământului nr. 84/1995, absolvenţii ciclului superior al liceului care susţin şi promovează examenul de bacalaureat profesional dobândesc, potrivit legii, diploma de bacalaureat profesional, care le dă dreptul de acces pe piaţa muncii, fără drept de acces, însă, în învăţământul superior. Legea dă dreptul oricărui elev de a da acest examen, din orice liceu, oricare ar fi filiera sau profilul acestuia, pentru că disciplina de educaţie antreprenorială o parcurg toţi liceenii.

Potrivit proiectului, examenul pentru bacalaureatul profesional nu schimbă conţinutul programei pe care elevii au parcurs-o pe timpul anilor de liceu, iar probele din examenul de Bacalaureat profesional cronologic vor fi aşezate înaintea probelor scrise de la examenul de bacalaureat naţional.

Pentru Bacalaureatul profesional, potrivit proiectului de lege, elevii vor susţine două probe: un proiect şi o probă practică, precum şi o lucrare scrisă la educaţia antreprenorială. Probele de competenţe sunt comune şi la bacalaureatul naţional şi la bacalaureatul profesional.

În plus, dacă un absolvent care susţine bacalaureatul profesional vrea să meargă spre învăţământul superior şi se răzgândeşte în aceeaşi sesiune, după o sesiune sau două sesiuni de bacalaureat, el se poate întoarce, poate susţine probele scrise de la bacalaureatul naţional şi, după aceea, are acces spre învăţământul superior.

Dacă acest proiect va fi aprobat vor putea obţine mai uşor o diplomă de bacalaureat, fie el şi profesional absolvenţii grupurilor şcolare sau colegiilor tehnice, care anul acesta au reuşit să promoveze bacalaureatul într-un procent foarte mic.

În Teleorman procentul de promovabilitate la Bacalaureat în vară a fost de aproximativ 30%, iar în toamnă a sărit cu puţin peste 23%. Cele mai slabe rezultate au fost înregistrate la Grupul Şcolar Auto din Roşiorii de Vede unde niciun candidat nu a reuşit să promoveze. Nici Grupul Şcolar Agricol din Roşiorii de Vede nu este departe, aici înregistrându-se un procent de promovabilitate de doar 0,64%. Procent de promovabilitate sub 1% a fost înregistrat şi la Colegiul Tehnic “Anghel Saligny” tot din Roşiorii de Vede.

În Alexandria, cele mai slabe rezultate a înregistrat Grupul Şcolar Agricol unde procentul de promovabilitate a fost de 1,82%, iar penultimul loc s-a clasat Grupul Şcolar Tehnic (Rulmentul) cu 4,48% promovabilitate.

La Turnu Măgurele cel mai mic procent de promovabilitate a fost înregistrat la Colegiul Tehnic “G-ral David Praporgescu” (2,75%), dar nici Grupul Şcolar “Sf. Haralambie” nu a fost departe, procentul de promovabilitate fiind puţin mai mare, dar tot sub 3%. (M.D.)

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.