Peste 64% din apelurile primite luna trecută la 112, în Teleorman, au fost false, acestea fiind inițiate, în general, de pe cartele prepay de către copii, tineri sau persoane cu probleme, anunţă Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS). Printre judeţele cu cele mai multe apeluri false se numără şi Teleormanul, care din păcate, depăşeşte media naţională la acest capitol.
Potrivit Serviciului de Telecomunicatii Speciale, în septembrie, la nivelul judeţului Teleorman au fost înregistrate peste 22.000 de apeluri la numărul unic 112, însă cea mai mare parte a acestora nu au fost nici pe departe urgenţe, ci apeluri false ale unor persoane care habar nu au cât de mult contează acest serviciu şi cum o persoană care are nevoie de ajutor poate fi pusă în pericol din cauza faptului că linia este ocupatăde tot felul de persoane. Astfel, din cele peste 22.000 de apeluri, peste 64 de procente au fost apeluri false, cu trei procente peste media naţională. Cele mai multe dintre cele reale au fost către Serviciul de Ambulanţă.
Multe persoane care sună fără a avea o urgență la 112 se interesează despre evenimente care se petrec în localitatea lor, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informații despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituții sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale. Autoritățile fac apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgență 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieți. (C.P.)