Politic

Suspiciuni de eroare, fraudă şi corupţie la primăriile Mîrzăneşti şi Buzescu

Primarie MarzanestiVioleta MOCANU

În perioada 15.09.2014-01.10.2014, Inspecţia Socială din cadrul Agenţiei Judeţene pentru Plăţi si Inspecţie Socială Teleorman a efectuat un control ce a avut la bază analiza de risc privind stabilirea, acordarea şi plata ajutorului social. Pe durata controlului s-au identificat şi analizat dosarele care prezentau suspiciuni de eroare, fraudă şi corupţie în ce priveşte declararea componenţei familiei, a efectuării anchetelor sociale, a deţinerii unor bunuri mobile şi imobile, dar şi a declarării veniturilor în procesul de acodare şi plată a ajutorului social. Procesul s-a desfăşurat la Unităţile administrativ teritoriale Mîrzăneşti şi Buzescu şi s-au identificat nereguli grave, care au dus la stabilirea unor debite semnificative.

La Unitatea administrativ teritorială Mîrzăneşti s-a constatat încălcarea dispoziţiilor art. 14^1 alin. 1 şi al. 5 din Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat. Astfel, după stabilirea dreptului de ajutor social, titularii nu şi-au îndeplinit datoria de a depune, din 3 în 3 luni, declaraţia pe proprie răspundere privind componenta familiei şi veniturile realizate de membrii acesteia. Prin urmare, era necesară suspendarea dreptului la ajutorul social începând cu luna urmatoare celei în care s-a constatat neîndeplinirea obligaţiei şi încetarea dreptului după 3 luni de la suspendare, ambele măsuri fiind luate printr-o dispoziţie a primarului. Debitul rezultat prin nerespectarea celor menţionate este de 92.000 lei, pentru 69 de dosare dintr-un total de 107 fiind emise decizii de debit.

La Unitatea teritorială Buzescu, s-a constatat încălcarea dispoziţiilor art. 14^1 alin. 1 şi alin. 5 din Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat. Astfel, după stabilirea dreptului de ajutor social, titularii nu şi-au îndeplinit datoria de a depune, din 3 în 3 luni, declaraţia pe proprie răspundere privind componenţa familiei şi veniturile realizate de membrii acesteia. Neîndeplinirea celor menţionate trebuia să ducă la suspendarea dreptului la ajutorul social începând cu luna următoare celei în care s-a constatat neîndeplinirea obligaţiei şi încetarea dreptului după 3 luni de la suspendare, măsurile fiind luate printr-o dispoziţie a primarului. Neregula identificată a dus la crearea unui debit de aproximativ 900.000 de lei, pentru 260 de dosare dintr-un total de 276 au fost emise decizii de debit.

Perioada pentru care s-a constatat neregula este cuprinsă între ianuarie 2013- decembrie 2013 şi ianuarie 2014-septembrie 2014. În urma controlului, s-a ajuns la concluzia ca există suspiciuni conform cărora faptele inspectate întrunesc elementele constitutive unei infracţiuni, iar persoanele care, potrivit atribuţiilor stabilite de fişa postului aveau obligaţia să respecte legislatia în materie, trebuie trase la răspundere.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.