Social

Stimulent de risc pentru persoanele care s-au izolat preventiv la locul de muncă în perioada stării de urgență

Printr-un ordin emis de Ministerul Muncii și Protecției Sociale pe 30 iulie, s-a aprobat acordarea, o singură dată, a stimulentului de risc, în cuantum de 2.500 lei brut, pentru angajații centrelor rezidențiale de îngrijire și asistență a persoanelor vârstnice, centrelor rezidențiale pentru copii și adulți, cu și fără dizabilități, precum și pentru angajații centrelor rezidențiale destinate altor categorii vulnerabile, ale furnizorilor publici și privați, care au fost izolați preventiv la locul de muncă pe perioada stării de urgență, potrivit informațiilor transmise de reprezentanții Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială Teleorman.

Din același ordin, reiese că stimulentul de risc se plătește numai pentru perioada de izolare preventivă la locul de muncă din perioada stării de urgență. În cazul în care perioada de izolare preventivă la locul de muncă este mai mică decât perioada de 14 zile (prevăzută de Ordonanța militară nr. 8/2020), atunci stimulentul de risc se acordă proporțional cu numărul de zile efectuate în perioada stării de urgență.

Beneficiarii

“Personalul îndreptățit să primească stimulentul de risc este cel stabilit prin decizia conducătorului furnizorului de servicii sociale, emisă în perioada stării de urgență”, potrivit art. 2 alin. (2) al ordinului menționat. Mai mult, în cazul în care, în rândul personalului beneficiar, s-au înregistrat decese, stimulentul de risc va fi acordat, după caz, soțului/soției, unuia dintre copii ori părinților persoanei decedate. De asemenea, cei care “nu mai au raporturi de muncă sau de serviciu cu furnizorul de servicii sociale”, dar au efectuat perioada de izolare preventivă la locul de muncă, vor primi stimulentul, conform art. 1 alin. (5) din același document.

Solicitarea stimulentului de risc

“Solicitarea de alocare a fondurilor, însoțită de lista nominală a personalului izolat preventiv la locul de muncă pe perioadă stării de urgență, va fi transmisă de către furnizorul de servicii sociale” până la data de 23 august 2021 în format electronic, prin punctul de contact unic electronic sau în mod direct, la sediul Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială Teleorman. Mai mult, din ordin reiese că decontarea, către furnizorul de serivicii sociale a sumelor, se efectuează de Ministerul Muncii și Protecției Sociale în termen de maximum 30 de zile de primirea situațiilor centralizatoare.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

*

code

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.