Ministrul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, Sorin Câmpeanu, s-a întâlnit joi, 19 februarie, cu conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean Teleorman şi directorii tuturor unităţilor de învăţământ din judeţ, în cadrul şedinţei de prezentare a Raportului privind starea învăţământului teleormănean la finalul primului semestru al anului şcolar 2014-2015. La întâlnire au participat şi secretarii de stat Vasile Şalaru şi Gabriel Ispas, dar şi reprezentanţi ai autorităţilor judeţene, prefectul Daniela Carmen Dan şi vicepreşedintele Consiliului Judeţean, Cornel Bleajă.
În cadrul unei conferinţe de presă, ministrul Sorin Câmpeanu s-a declarat încântat de întâlnirea pe care a avut-o cu dascălii care ocupă funcţii de conducere în învăţământul teleormănean şi cu reprezentanţii autorităţilor locale, apreciind în mod deosebit susţinerea de care se bucură Educaţia în Teleorman din partea autorităţilor locale.
Şi starea învăţământului în Teleorman a fost apreciată de ministrul Câmpeanu ca fiind bună în general, pe viitor fiind însă necesară o îmbunătăţire în ceea ce priveşte rezultatele la examenele Naţionale, cu precădere la examenul de Bacalaureat la care procentul de promovabilitate din ultimii ani a fost printre cele mai mici la nivel naţional.
“La nivelul managementului realizat de către Inspectoratul Şcolar Judeţean Teleorman pot spune că se înregistrează rezultate bune. E unul din Inspectoratele care s-a încadrat în numărul de posturi aprobat. Sunt ceva depăşiri cu privire la prevederile bugetare, însă se fac eforturi pentru încadrare în buget. Din punct de vedere al nivelului rezultatelor este necesară o îmbunătăţire a procentului de promovabilitate şi am constatat că se fac eforturi în acest sens”, a declarat ministrul.
Deplasarea oficialilor de la Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice în Teleorman s-a încheiat cu vizitarea a două unităţi de învăţământ, una din rândul celor cu dotări şi rezultate deosebite, alta fără autorizaţie sanitară de funcţionare.
Astfel, primul popas a fost făcut la Şcoala Gimnazială “Ştefan cel Mare” din Alexandria pe care la finalul vizitei ministrul a catalogat-o ca fiind “o şcoală cu profesori devotaţi şi copii minunaţi, o reţetă a succesului şi un model pentru învăţământul teleormănean”. Cea de-a doua vizită s-a desfăşurat la şcoala din Bujoreni, o şcoală mică unde învaţă foarte puţini copii în regim dublu simultan, care din cauza lipsei apei curente şi a canalizării nu a reuşit să obţină nici anul acesta autorizaţie sanitară de funcţionare. Ministrul a apreciat şi aici calitatea procesului educativ şi curăţenia, în ciuda faptului că nu beneficiază ce condiţiile optime conform standardelor.