Eveniment

Şoseaua de centură a Alexandriei, ultimul drum pentru 6 persoane, iar pentru mai mult de 60, drumul spre spital

IMG_0907IMG_0909Lipsa străzilor bine semalizate şi fără gropi, nu mai vorbim de lipsa autostrăzilor, costă vieţi şi bani. Mii de români mor anual în accidente rutiere cauzate de drumurile înguste, neiluminate sau prost semnalizate. Miile de accidente rutiere costă în fiecare an miliarde de euro, dar mai ales costă vieţi omeneşti. O şosea care face victime permanent şi despre care am tot vorbit este varianta ocolitoare a Alexandriei, VO 6F, care, la scurt timp de când a fost dată în folosinţă, şi-a “câştigat” în judeţ şi numele de şoseaua morţii, din pricina celor două intersecţii, una în apropierea localităţii Lăceni, cea de a doua la Buzescu. Cele două intersecţii sunt ca un magnet al accidentelor, sunt locul în care, din cauza unei semnalizări necorespunzătoare, au frecvent loc accidente rutiere.

Sunt aproape doi ani de când această variantă ocolitoare a fost dată în folosinţă şi este realmente folosită intens, dar şi extrem de controversată. Deşi, cu riscul de a ne repeta, reamintim faptul că VO 6F este un drum cu prioritate şi celelalte două drumuri cu care se intersectează sunt fără prioritate. Ba, mai mult acum, sunt semnalizate cu indicatoare “Stop”.

Poate aşa şoferii care tranzitează zona vor respecta cele două indicatoare şi vor opri la stop, fără a mai intra ca inconştienţii într-o intersecţie semnalizată. Acestea sunt principalele cauze ale accidentelor rutiere produse pe această centură ocolitoare a Alexandriei, nerespectarea indicatoarelor. Iniţial, acestea erau de “Cedează trecerea” şi tragediile se ţineau lanţ. Ulterior, la solicitarea insistentă a IPJ Teleorman şi a Serviciului Poliţiei Rutiere Teleorman, cele două intersecţii au fost dotate, dacă putem spune aşa, cu indicatoare noi, respectiv cele de cedează trecerea cu indicatoarele “Stop”. Fără aproape nici un rezultat, asta pentru că statistica accidentelor tot îngrijorătoare este.

Potrivit unei situaţii furnizate de IJP Teleorman cu privire la numărul accidentelor înregistrate în cele două încrucişări de drumuri în ianuarie 2014 reiese că, de la data de 31 iulie 2013, data dării în folosinţă a centurii şi până în ianuarie 2014, au avut loc 12 accidente rutiere soldate cu victime, dintre care trei şi-au pierdut viaţa, 8 au suferit vătămări corporale grave şi alte 19 leziuni uşoare. Totodată, în cele 12 accidente în care s-au înregistrat 30 de victime omeneşti, au fost avariate şi 26 de autovehicule, acestea fiind implicate în accidentele respective.

De altfel, potrivit şefului Serviciului Poliţiei Rutiere Teleorman, Dan Dobre, pe tot parcursul anului 2014, pe şoseaua de centură a Alexandriei au avut loc 11 accidente rutiere soldate cu victime, dintre care trei şi-au pierdut viaţa, 5 au suferit vătămări corporale grave şi alte 16 leziuni uşoare. Chiar dacă se observă o scădere a numărului de accidente, situaţia este totuşi îngrijorătoare, dat fiind faptul că trei persoane au murit. De precizat că acestea nu sunt toate accidentele care au avut loc în cele două intersecţii, asta pentru că nu toate tamponările se sesizează la poliţie, deci numărul lor poate fi mai mare, cele prezentate fiind doar accidentele care au fost anunţate la poliţie, celelalte fiind rezolvate pe cale amiabilă şi fără a fi înregistrate.

Tot şeful Poliţiei Rutiere Teleorman ne-a precizat că de la începulul acestui an şi până în prezent s-au petrecut deja 7 accidente rutiere grave, soldate cu 2 persoane rănite grav, cu multiple traumatisme, iar alte 11 au suferit răniri uşoare. Din fericire, nici o persoană nu a murit.

În ceea ce priveşte demersurile făcute pentru a scădea rata accidentelor pe această şosea avidă de tribut, Dan Dobre ne-a precizat că, prin persoanele abilitate de la nivelul Poliţiei Rutiere Teleorman, s-au făcut o serie de demersuri în sensul că s-a solicitat administratorului drumului respectiv o îmbunătăţire a semnalizării acestuia. Astfel, Serviciul Poliţie Rutieră Teleorman a trimis prima solicitare în vederea modificărilor privind semnalizarea rutieră în cele două intersecţii, pe 19 august 2013. Au urmat alte patru, unele către Shapir Structures, firma care s-a ocupat de execuţia lucrărilor de construcţie, altele către Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale România (CNADNR).

Prin aceste adrese, Serviciul Poliţie Rutieră Teleorman a solicitat presemnalizarea intersecţiilor, indicatoare de limitare a vitezei, montarea de benzi rezonatoare, realizarea unor sensuri giratorii, schimbarea indicatoarelor ,,cedează trecerea,, cu indicatoare ,,stop,, montarea unor dispozitive de calmare a traficului, limitarea vitezei pe drumul cu prioritate de la 70 km/h la 50 km/h, asigurarea iluminatului în intersecţii, aplicarea de vopsea reflectorizantă pe borduri.

Singura adresă la care CNADNR a răspuns a fost ultima, CNADR considerând că doar această solicitare îşi are temei şi poate duce la reducerea numărului accidentelor, modificarea pentru care aceştia şi-au dat avizul favorabil fiind înlocuirea indicatoarelor “Cedează trecerea” cu indicatoarele “STOP”. Ei bine s-au cam înşelat, pentru că “zmeii” şoselelor, cei care ignorau indicatoarele Cedeaă trecerea, la fel de uşor le ignoră şi pe cele noi. Soluţia, după cum o vede şeful Serviciului Poliţiei Rutiere Teleorman, Dan Dobre, este modificarea celor două întersecţii prin realizarea unor sensuri giratorii în locul clasicelor intersecţii.

De altfel, Poliţia rutieră va fi mult mai prezentă pe aşa-numita “şosea a morţii”, încercând astfel să prevină producerea de accidente. Acesta ne-a precizat că poliţiştii rutieri au o prezenţă activă pe şoseaua de centură, zilnic un echipaj pe fiecare schimb este prezent pe această şosea.Sperăm ca prezenţa lor să prevină producerea de noi accidente rutiere, însă dacă şoferii nu acţionează responsabil cu privire la viaţa lor şi a pasagerilor, ignorând în continuare indicatoarele rutiere, accidentele rutiere nu vor înceta să aibă loc.

Deocamdată, putem spune despre şoseaua de centură că de mult şi-a câştigat titlul de şoseaua morţii, pentru foarte mulţi dintre cei care trec zilnic prin cele două intersecţii fiind un mare pericol, dacă au ghinionul să se intersecteze cu un nesăbuit care trece intersecţia fără să respecte stopul. Şoseuade centură a devenit, în doi ani de zile, pentru 6 persoane ultimul drum, iar pentru peste 60 de persoane drumul spre spital. Administratorul drumului încă aşteaptă, probabil, “marea tragedie”, pentru că se pare, solicitarea privind construirea sensurilor giratorii nu este întemeiată. Să nu se înţeleagă greşit, nu contestăm eficienţa şi necesitatea existenţei acestui drum, însă nu poţi accepta ca drumul să ceară şi, mai ales, să primesacă tribut, doar pentru că este necesar şi să te complaci în asta, mulţumit că există.(C.P.)

 

One Comment

  1. observator

    Un articol de doi bani! De vina este Dobre si soferii facuti de ei! Adevaratii soferi nu au nevoie de indicatoare in plus,cele existente sunt sunt suficiente!

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.