După manifestări organizate la nivel judeţean, întâlniri cu prefecţii cărora le-au înaintat liste cu revendicări pentru a fi transmise guvernului, pichetări anemice ale prefecturilor, sindicaliştii din învăţământ din toată ţara îşi unesc forţele şi pun la cale manifestări de amploare, ameninţând cu blocarea anului şcolar dacă nu le vor fi soluţionate revendicările. Cei mai vocali sunt sindicaliştii de la FSLI care au şi demarat protestele în Bucureşti. Dascălii bucureşteni au pichetat sediul Guvernului, unde au şi protestat, dar şi sediul USL pe care urmează să-l picheteze şi astăzi 30 octombrie, în intervalul 11.00 – 13.00.
În data de 6 noiembrie, în intervalul orar 11.00-13.00, în Piaţa Victoriei din Bucureşti, va fi organizat un protest la care sindicaliştii de la FSLI estimează că vor participa aproximativ 10 000 de dascăli din toată ţara. Protestatarii se vor deplasa apoi spre sediul Parlamentului pe traseul: Piaţa Victoriei – Calea Victoriei – Palatul Parlamentului (Piaţa Constituţiei). La acest protest sindicaliştii spun că vor avea sprijinul studenţilor şi speră ca şi părinţii şi întreaga societate civilă să li se alăture, deoarece, consideră aceştia că revendicările lor nu sunt numai pentru profesori, ci pentru un viitor mai bun al tuturor românilor.
Revendicările FSLI vizează: alocarea, începând cu 2014, a minimum şase la sută din PIB pentru Educaţie şi creşterea ponderii cheltuielilor de personal pentru învăţământ, din totalul cheltuielilor de personal din sectorul public; modificarea Legii educaţiei naţionale, inclusiv în ceea ce priveşte statutul personalului didactic; adoptarea unei legi de salarizare, prin care salariile profesorilor debutanţi să crească cu 50 la sută, iar raportul dintre salariul de bază maxim al funcţiei didactice şi cel minim să fie 2:1.
Sindicaliştii din educaţie mai cer depolitizarea învăţământului, astfel încât în dobândirea funcţiei de director al unităţii de învăţământ rolul determinant să revină colectivului unităţii, şi nu factorilor politici, precum şi regândirea programelor şcolare şi a sistemului de evaluare a elevilor, pentru ca accentul să se pună pe latura formativă, şi nu pe cea informativă, iar prin evaluare să se verifice capacitatea elevilor de a aplica practic cunoştinţele dobândite, pentru a face faţă cerinţelor în schimbare şi competiţiei de pe piaţa forţei de muncă.
Şi reprezentanţii Federaţiei Sindicatelor din Educaţie „Spiru Haret” au demarat protestele, revendicările fiind aceleaşi. Preşedintele SIP Teleorman, sindicat afiliat Federaţiei “Spiru Haret” a declarat că va încerca să organizeze o întâlnire cu parlamentarii de Teleorman până la sfârşitul acestei săptămâni, pentru a cere sprijinul acestora. (M.D.)