Eveniment

SGR începe să se înfunde / Teleormănenii se plâng că recuperarea banilor pe ambalaje îi costă nervi și mult timp

Sistemul de Garanție-Returnare a început să aibă sincope de funcționare, deși mesajele transmise de oficiali sunt dintre cele mai optimiste. În opoziție însă, ceea ce spun oamenii nu mai este chiar așa îmbucurător. Dacă în urmă cu câteva luni, când s-a implementat SGR, toată lumea a avut răbdare și s-a mers pe premisa că e doar o chestiune de obișnuință, iată că, după ce a trecut și această perioadă de bunăvoință, semnalele din partea cumpărătorilor sunt că viața le-a fost complicată de acest sistem și că, de multe ori, rămân cu banii dați. Fenomenul pare să fie aproape generalizat, se întâmplă în mai toate județele din țară, inclusiv în Teleorman.

Oamenii sunt nemulțumiți de faptul că banii  pentru garanție le sunt luați extrem de ușor, ba, de multe ori, li s-a oprit suma de 0,5 lei chiar și pentru ambalaje care nu aveau marcat respectivul semn. În schimb, când vine vorba de recuperarea sumelor, sistemul nu mai merge la fel de lin. Ba se întâmplă să se înfunde automatul de colectare a ambalajelor de metal, plastic, sticlă, ba li se returnează (tot de către automat) ambalaje care nu sunt deterioritate, ba atunci când apare mesajul “solicitați asistență”, asistența nu prea se grăbește să vină (angajați ai supermarketurilor în aria cărora sunt instalate automatele).

Și acestea sunt doar câteva aspecte. Se mai pune și problema ridcată de comercianți, care, la rândul lor, se plâng de faptul că efectiv nu mai au unde să depoziteze cantitățile uriașe de ambalaje și că trebuie să aștepte foarte mult timp până vine cineva să-i ridice.

Dacă se vor remedia lucrurile sau, dimpotrivă, și SGR va rămâne cu eticheta “treabă românească”, rămâne de văzut.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.