Social

Se vrea oare desfiinţarea secţiilor secundare ale CFR Călători?

Nu ştiu de ce parte a baricadei se află mai marii CFR-ului, dar cred că se urmăreşte desfiinţarea liniilor CFR deservite de CFR Călători.

Linia CFR Roşiori Nord – Alexandria este deservită de CFR Călători, pe această secţie se urmăreşte oare desfiinţarea trenurilor CFR Călatori? Am dori un răspuns la această întrebare pusă de toţi care călătoresc cu trenurile CFR. CFR Călători, de când a intrat în vigoare noul mers al trenurilor pe secţia Roşiori Nord – Alexandria, în loc să atragă călători, se urmăreşte îndepărtarea lor spre alte mijloace de transport.

Şi vom da câteva exemple, să nu fim acuzaţi că acuzăm CFR Călători că nu avem dreptate, de exemplu: de la ora 6:02, trenul 9362, până la ora 12:30, tren 9366, pe relaţia Alexandria – Roşiori Nord, timp de mai bine de 6 ore nu mai circulă nici un tren; trenul 9366, cu plecare din Alexandria, era un tren al elevilor care învaţă la liceele din Roşiorii de Vede. Era un tren al elevilor, deoarece, înainte, trenul 9366 ajungea la Roşiori la ora 12:45, acum trenul 9366 ajunge la ora 13:20 – o oră prea târzie pentru elevi care merg la cursuri.

Cine are de pierdut? CFR-ul care îndepărtează elevii spre alte mijloace de transport la Roşiori.

O altă variantă în care CFR Călători îndepărtează călătorii spre alte mijloace de transport ar fi desfiinţarea singurului tren direct Alexandria – Bucureşti. Ce s-au gândit mai marii domni de la CFR: să desfiinţăm trenul direct Alexandria – Bucureşti, cu plecare la ora 14:50, din staţia CFR Alexandria.

Navetiştii, elevii, studenţii, pensionarii şi ceilalţi călători sunt nevoiţi să circule cu trenul 9368 până la Roşiori Nord, iar, de aici, sunt nevoiţi să urce în trenul Regio pentru Bucureşti (trenul 9314).

Elevii, studenţii, pensionarii şi ceilalţi călători, după ce au fost privaţi de acest tren direct cu Bucureştiul de la Alexandria, domnii de la CFR le-au mai oferit o surpriză: cei care călătoresc cu trenul la Bucureşti şi doresc bilet de călătorie, nu au posibilitatea procurării biletului de tren până la Bucureşti, ci doar până la Roşiori Nord.

Ne referim la călătorii care urcă din staţia CFR Plosca şi din HC Peretu.

CFR-ul propune acestor călători câteva variante (dacă le taie dreptul la bilet până la Bucureşti se vine cu variante). Călătorii care urcă din staţia CFR Plosca sau HC Peretu, merg la casa de bilete, procură bilet până la Roşiori Nord, la preţ de 3,70 lei, iar din staţia Roşiori Nord, merg iarăşi la casa de bilete pentru a procura un alt bilet, care valorează 12,40 lei, până la Bucureşti, tren Regio.

Dacă adunăm cele două sume de pe cele două bilete, rezultă o sumă mai mare plătită până la Bucureşti, ţinând cont că un bilet din staţia CFR Plosca sau HC Peretu costă 14,60 lei, atât elevii, cât şi studenţii plătesc mai mult biletul.

Cine are de pierdut la afacerea aceasta, domnilor de la CFR?

–  CFR-ul care îndepărtează călătorii mascat spre alte mijloace de transport;

– elevii, studenţii, pensionarii şi alţi călători, văzând că nu au posibilitatea procurării biletului până la Bucureşti din staţiile CFR Plosca, HC Peretu sau Alexandria, recurg la alte mijloace de transport până la Roşiori Nord sau Bucureşti?

Numai la halta Peretu, în decursul unui an, au fost vândute în jur de 2000 de bilete pentru Bucureşti. Prin desfiinţarea vânzării biletelor din Plosca şi Peretu şi prin scoaterea trenului direct Alexandria – Bucureşti, numărul călătorilor a scăzut enorm. Şi vă miraţi, domnilor de la CFR, când trageţi linie şi veţi face bilanţul, veţi constata că sunteţi în pierdere. Şi veniţi şi spuneţi că nu e rentabil şi, din lipsă de călători, vă luaţi jucăriile şi declaraţi că secţia Roşiori Nord – Alexandria fiind nerentabilă.

Am avea o dorinţă, ca unul dintre şefii de la CFR să părăsească biroul, să meargă până la staţia Plosca, să urce în trenul 9368 până la Roşiori Nord; de exemplu, duminica. De aici să coboare, simbolic, cu bagajele din tren, apoi la casa de bilete să procure un alt bilet pentru Bucureşti, pentru trenul Regio 9314. Ne referim că în zilele de duminică, la casa de bilete e aglomeraţie şi, în circa 20 minute, rişti să urci în tren fără bilet. Depinde după noroc.

Sperăm că se va face dreptate acestor călători şi va avea ecou cele relatate în acest material, până nu va fi prea târziu. Daţi dreptul călătorilor la bilete CFR pentru Bucureşti şi alte staţii, din Plosca şi Peretu!

Daţi înapoi trenul direct Alexandria – Bucureşti confiscat de nu ştiu cine!

Daţi înapoi trenurile Regio Craiova – Bucureşti şi retur!

Nu mai obligaţi călătorii care vin dinspre Craiova să coboare în Roşiori Nord, iar apoi să se îndrepte spre alte trenuri pentru Bucureşti!

Ţineţi cont ce greu este pentru pensionari, bolnavi şi mame cu copii în braţe să coboare dintr-un tren în altul, cu bagaje!

În loc să le faceţi călătoria mai plăcută cu trenul Regio de la Craiova – Bucureşti şi retur şi să scurtaţi timpii de călătorie, din contră, mai mult îi defavorizaţi. Nu toti cei care călătoresc cu trenul au bani pentru a călători cu InterRegio. Mai găsiţi variante şi pentru cei cu bani puţini! Pe criza aceasta, pentru cine nu are, contează…

ATENŢIE! LA LINIA 1 SOSEŞTE TRENUL……………………..

Florin Zamfir

One Comment

  1. Mihaela Hristea

    Este foarte adevarat ceea ce s- a scris in articol..in plus aceste trenuri Regio Alexandria- Bucuresti si retur sunt mizerabile..WC miroase de nu poti sa stai in vagon…si nu poate fi folosit..

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.