După ce Curtea Constituţională a validat rezultatele primului tur de scrutin de pe 2 noiembrie, Victor Ponta şi Klaus Iohannis au luat startul pentru campania electorală a turului doi, cei doi candidaţi mai având la dispoziţie o săptămână pentru a convinge electoratul că merită să ocupe cea mai înaltă funcţie în Stat. Şi, cum campania pentru primul tur s-a făcut cu DNA în calitate de protagonist şi atacuri la persoană, ar fi cazul ca măcar puţinul timp rămas până când românii vor ieşi din nou la urne să fie folosit într-un mod productiv, iar cei doi candidaţi să pună accentul pe eventualele programe politice. Alianţele din spatele celor doi au purtat discuţii de susţinere a unuia sau a celuilalt, au promis funcţii sau au tergiversat eventualele dezbateri, fie că nu s-au decis asupra momentului în care aceasta să aibă loc, fie că nu au picat de acord în ce priveşte locul desfăşurării. Patru foşti candidaţi independenţi şi trei susţinuţi de formaţiuni politice şi-au anunţat opţiunile de vot pentru turul al doilea al alegerilor prezidenţiale. Călin Popescu Tăriceanu, Corneliu Vadim Tudor, Dan Diaconescu şi Teodor Meleşcanu l-au ales pe Victor Ponta, în timp ce Klaus Iohannis contează în principal pe Monica Macovei. UDMR a ales echidistanţa, iar Elena Udrea a lăsat pe ultimul moment declaraţiile referitoare la o eventuală susţinere. În tabară lui Victor Ponta, s-a trecut la o mobilizare completă pentru turul al doilea în filialele PSD din Ardeal. Este strategia de luptă a lui Liviu Dragnea, şeful de campanie al lui Victor Ponta, care nu i-a uitat nici pe liderii din judeţele în care candidatul PSD a câştigat primul tur, cărora le-a transmis că nu trebuie să stea liniştiţi. După ce la ultimele alegeri, dar şi la referendumul din 2012, listele cu votanţi din Teleorman au fost în centrul discuţiei, preşedintele executiv al PSD a susţinut că în primul tur s-a practicat turismul electoral pentru Klaus Iohannis, declarând: „Eu nu spun că nu s-a votat corect, dar ştiu că cei de pe listele suplimentare mai mult de 99% au votat cu Klaus Iohannis”. Referitor la subiect, social-democratul a ţinut să îi avertizeze pe cei de la ACL că la turul al doilea vor fi mai atenţi “dacă vin autocare, microbuze, trenuri” şi o să se uite de unde vin. În judeţul Teleroman, ambele tabere se declară adepte ale convingerii oamenilor, în acest sens organizând acţiuni din poartă-n poartă şi acţiuni stradale. Interesant de văzut este modul în care susţinătorii celor doi candidaţi vor separa persuasiunea de manipulare şi dezinformare, două tehnici extrem de folosite în campania dinaintea primului tur de scrutin, şi cum vor reuşi să convingă, fără să facă apel la împroşcarea cu noroi, minciună şi promisiuni nerealiste. Atât echipa PSD, cât şi echipa ACL speră la o mai mare mobilizare a electoratului pentru turul doi şi consideră că cea mai sigură modalitate de a convinge este să discute direct cu electorii. O alegere inspirată, de altfel, în condiţiie în care mare parte a electoratului practică încă absenteismul. Şi, dacă tabăra PSD are ca scop obţinerea unui scor mai bun decât cel obţinut în primul tur, tabăra ACL trebuie să muncească din greu pentru a recupera diferenţa dintre Klaus Iohannis, candidatul pe care-l susţin, şi Victor Ponta şi pentru a plasa judeţul Teleorman pe un loc fruntaş în ce priveşte scorul electoral, aşa cum copreşedintele ACL, Eugen Pîrvulescu, şi-a propus. La fel de interesant de văzut este şi modul în care echipele celor doi candidaţi vor reuşi să transpună la nivel local alianţele încheiate la centru, având în vedere afirmaţia liberalului Eugen Pîrvulescu, conform căreia intenţionează să poarte discuţii cu preşedintele PRM Teleorman, Nicolae Mârzan, cu care are deja un protocol de colaborare, în condiţiile în care preşedintele PRM, Corneliu Vadim Tudor, şi-a declarat deja susţinerea pentru Victor Ponta.