Social

Roșiori de Vede / Proiect în sprijinul preșcolarilor și elevilor cu părinții plecați în străinătate

Consiliul Local al Municipiului Roșiori de Vede a adoptat, în cadrul ședinței ordinare din 22 iulie, proiectul de hotărâre privind “aprobarea cererii de finanțare și implementarea proiectului ‘Școala Mea – Măsuri educative adaptate nevoilor preșcolarilor și elevilor cu părinții plecați în străinătate’”. Valoarea totală a proiectului este de 4.715.273,71 lei (inclusiv T.V.A.), iar contribuția proprie a municipiului este de 2%, respectiv 94.305,47 lei.

Obiectivele proiectului

Proiectul își propune, în prim plan, accelerarea “procesului de incluziune a persoanelor vizate de activitățile specifice, precum și creșterea calității vieții prin educație, grupul țintă fiind încurajat să acumuleze și să își dezvolte competențe și abilități de comunicare, relaționare, precum și activități de stimulare a practicii de învățare didactică și autodidactică”, potrivit informațiilor publicate în raportul proiectului. De asemenea, unul dintre obiectivele generale este de a crește participarea la învățământul ante-preșcolar și preșcolar și de a reduce părăsirea timpurie a școlii a elevilor aparținând grupurilor vulnerabile.

Punct Unic Comunitar

În cadrul proiectului, se va dezvolta un Punct Unic Comunitar, care, potrivit informațiilor din raport, va avea rolul de a sprijini copiii, ai căror părinți sunt plecați în străinătate. Astfel, termenul de funcționare este pe o perioadă de 30 de luni în cadrul proiectului, precum și în perioada de sustenabilitate a activităților.

Consiliere integrată

Programul de consiliere integrată, din cadrul proiectului, va fi pentru dezvoltarea relației copil – părinte și va fi implementat, de asemenea, pe o perioadă continuă de 30 de luni. Din raportului întocmit de compartimentul de specialitate reiese că vor fi implicați un număr de 270 de copii cu părinți plecați în străinătate, ce prezintă risc de implicare în fenomenul de părăsire timpurie a școlii, și părinții sau aparținătorii legali ai acestora.

Activități de suport emoțional

Aceiași 270 de copii vor fi implicați în anumite activități specifice, inovative de suport emoțional, care să sprijine nevoile complexe, emoționale, educaționale și sociale ale copiilor, având ca obiectiv prevenirea abandonului școlar. Astfel, aceștia vor beneficia, în urma unei selecții din cadrul proiectului, de un program de tip “Școala după școală”, care constă în “meditații, cluburi specifice, workshop-uri de dezvoltare deprinderi de comunicare și limbaj, tabere de vară, workshop-uri educație financiară și antreprenorială, precum și posibilitatea participării la cercuri extracuriculare”.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.