Cel puţin aceasta este părerea sindicaliştilor de la Federaţia Sindicatelor din Educaţie (FSE) “Spiru Haret”. Într-un comunicat semnat de Marius Nistor, liderul federaţiei, se arată că rezultatele la simulările examenelor naţionale scot în evidenţă problemele cu care se confruntă sistemul educaţional, printre care scăderea interesului copiilor pentru şcoală, ca urmare a promovării nonvalorii, dar şi cele interioare, din sistem. “La ora actuală, putem discuta de două probleme diferite. La prima vedere putem vorbi de interesul pentru şcoală al copiilor, care a scăzut îngrijorător în condiţiile în care pe toate canalele se promovează nonvaloarea, iar tot mai mulţi elevi nu mai sunt atraşi de actul educaţional. Pe de altă parte, ne confruntăm şi cu probleme interioare de sistem”, declară Marius Nistor.
Acesta mai susţine că aceste simulări, oricât ar dori cadrele didactice, nu pot fi concludente: “În primul rând, fiecare cadru didactic are propria planificare a lecţilor şi de aici pot apărea discrepanţe între notele elevilor din acelaşi judeţ. În al doilea rând, Ministerul Educaţiei Naţionale trebuie să se decidă în privinţa nivelului mediu de informaţii pe care trebuie să îl ştie elevul la finalul unui ciclu şcolar, asfel încât subiectele la simulări şi la examenele naţionale să ţină cont de acest lucru”
În aceste condiţii, FSE “Spiru Haret”, la solicitarea membrilor de sindicat, a cerut deja Ministerului Educaţiei Naţionale (MEN) ca pentru următoarele simulări şi examene naţionale să fie stabilit clar gradul de dificultate a subiectelor, astfel încât acesta să fie în concordanţă cu realitatea de la clasă.
“De asemenea, reprezentanţii MEN trebuie să înţeleagă că există o relaţie direct proporţională între finanţarea de bază a învăţământului şi rezultatele elevilor. Nu pot cere calitate dacă nu oferă fonduri pentru a susţine performanţa”, se mai arată în comunicat.
Majoritatea dascălilor din Teleorman sunt membri ai Federaţiei Sindicatelor din Educaţie (FSE) “Spiru Haret”, peste 5000 de membri, dascăli şi personal auxiliar din învăţământul teleormănean figurând pe listele federaţiei. (M.D.)