Economie

Restructurarea ANAF a lăsat fără loc de muncă, temporar, 56 de angajaţi ai Finanţelor Publice Teleorman

Restructurarea ANAF a început de la 1 august, odată cu intrarea în vigoare a HG nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea ANAF, care cuprinde planul de reorganizare a instituţiei şi prevede crearea unui nou palier ierarhic la nivel teritorial. Astfel, activitatea la nivel teritorial se reorganizează în opt direcţii regionale ale finanţelor publice, instituţii publice cu personalitate juridică. Acestea vor fi înfiinţate prin transformare a opt direcţii generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti în care va fi stabilit sediul direcţiei generale regionale, prin fuziunea prin absorbţie a celorlalte direcţii judeţene ale finanţelor publice din aria de competenţă, iar oraşele în care îşi vor avea sediul direcţiile generale regionale ale finanţelor publice sunt Iaşi, Galaţi, Ploieşti, Craiova, Timişoara, Cluj-Napoca, Braşov, Bucureşti. Numărul de posturi din cadrul ANAF nu se va modifica în urma reorganizării autorităţii fiscale, precizează un comunicat al instituţiei. O parte din angajaţi vor primi însă preavize, dar nu vor rămâne fără locul de muncă, ci vor putea să opteze pentru un alt post în cadrul noii structuri.

În contextul în care reorganizarea a început de la 1 august, instituţia a anunţat că lista tuturor posturilor vacante va fi definitivată în următoarele şapte zile şi, după cum spuneam, o parte din angajaţi vor primi preavize de eliberare din funcţie. Potrivit lui Lefterie Comănescu, fost director executiv al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Teleorman, actualmente şeful Administraţiei Judeţene a Finaţelor Publice Teleorman- Direcţia Generală Regionale a Finanţelor Publice Ploieşti, pe perioadă temporară, numărul de posturi la nivelul Finanţelor Teleorman rămâne acelaşi, structura organizatorică devenind mai flexibilă, funcţie de amploarea activităţii desfăşurate pe regiunile stabilite.

Concret, o parte dintre funcţionarii publici vor primi preavize, 56 de preavize de eliberare din funcţii fiind înmânate în Teleorman, aceştia având posibilitatea să opteze, în cadrul numărului total de posturi din ANAF, în funcţie de pregătirea fiecăruia, pentru ocuparea unuia dintre posturile alocate activităţilor deficitare. Cele 56 de preavize pentru eliberarea din funcţie au fost date pentru 11 funcţii de conducere gestionate de ANAF, fiind vorba de directorul executiv, care actualmente ocupă prin numire temporară funcţia de şef administraţie la nivel judeţean, precum şi de directorii adjuncţi, pentru 44 de funcţii publice şi de execuţie, respectiv şefi de birouri, servicii etc. şi pentru o funcţie contractuală.

După cum am precizat anterior, aceste persoane nu au fost date afară, având posibilitatea să opteze pentru un post în cadrul noii structuri, practic pe acelaşi post, dacă acesta va deveni vacant, întrucât, în următoarele şapte zile, lista tuturor posturilor vacante va fi definitivată, publicată la sediile unităţilor fiscale teritoriale ale agenţiei, pentru a putea fi consultată de către toţi funcţionarii publici.

În cazurile în care pentru acelaşi post optează doi sau mai mulţi funcţionari publici, se va organiza concurs pentru ocuparea funcţiei de execuţie sau de conducere, iar în cazul în care postul vacant este solicitat de o singură persoană, acesta va fi ocupat fără a se mai susţine concurs. De precizat că în cadrul Direcţiei Regionale, vor mai fi angajate 2 persoane la ajutorul de stat, 4 în cadrul compartimentului verificarea achiziţiilor publice şi 4 în cadrul Inspecţiei eonomico-financiare, angajaţi care vor fi direct salariaţi ai Direcţiei Generale Regionale, însă care îşi vor desfăşura activitatea la nivelul judeţului Teleorman.

De asemenea, planul de reorganizare a ANAF prevede ca atribuţiile Autorităţii Naţionale a Vămilor şi a Gărzii Financiare urmează să fie transferate unei noi entităţii, Direcţia Generală Antifraudă Fiscală, cele două structuri fiind şi desfiinţate, angajaţii instituţiilor primind la rândul lor preavize, după care, potrivit regulilor de încadrare vor putea opta pentru posturile ce vor fi declarate vacante în cadrul noii structuri şi vor susţine sau nu concurs, în funcţie de numărul de opţiuni exprimate pentru un post. Direcţia Generală a Vămilor va fi condusă de un director general aflat în subordinea vicepreşedintelui ANAF care coordonează Direcţia Generală Antifraudă Fiscală, iar în cadrul noii entităţi vor funcţiona direcţii regionale antifraudă fiscală, conduse de inspectori generali adjuncţi antifraudă, care vor avea sediul în 8 municipii, printre care şi Alexandria. De asemenea, Direcţia Generală a Vămilor va coordona şi va îndruma activitatea birourilor vamale de frontieră şi va primi toate raportările din partea acestora, potrivit noului act normativ intrat în vigoare la 1 august. (C.P.)

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.