O analiză swot realizată de Inspectoratul Şcolar Judeţean pentru anul şcolar trecut a scos în evidenţă existenţa unor disfuncţionalităţi ale fluxului informaţional între ISJ şi instituţiile partenere, insuficienta colaborare, în unele cazuri, între conducerile unităţilor şcolare şi consiliile locale, adaptarea redusă a ofertelor educaţionale la dinamica pieţei muncii, implicarea ineficientă a organizaţiilor nonguvernamentale în domeniul educaţiei, dar şi pregătirea deficitară a unor directori în domeniul managementului educaţional, ineficienta colaborare a părinţilor cu şcoala. De asemenea, ca puncte slabe ale învăţământului teleormănean în anul şcolar 2011-2012 au mai fost identificate: lipsa avizelor sanitare de funcţionare, insuficienta dotare materială a unităţilor şcolare din mediul rural, lipsa unor spaţii adecvate pentru desfăşurarea activităţilor extraşcolare (săli de spectacole, săli de sport, terenuri de agrement etc.), degradarea unor spaţii şcolare şi uzura morală a materialului didactic existent, dar şi inerţia, rutina susţinută de slaba motivare a unor cadre didactice pentru atingerea standardului profesional şi inexistenţa unui buget planificat acordat formării la nivelul unităţilor şcolare. Scăderea populaţiei şcolare prin reducerea natalităţii, dar şi prin emigrare, ar mai fi una dintre problemele cu care se confruntă învăţământul teleormănean în ultimii ani.
Pe baza analizei efectuate, ISJ Teleorman şi-a stabilit obiectivele şi priorităţile pentru anul şcolar în curs, cap de listă la priorităţi fiind reducerea absenteismului, evaluarea cu scop de orientare şi optimizare a învăţării, îmbunătăţirea competenţelor de lectură. Planul managerial al Inspectoratului Şcolar Judeţean Teleorman pentru anul şcolar 2012-2013 va fi prezentat joi, 25.10.2012, o dată cu Raportul privind starea învăţământului în anul şcolar 2011-2012 în cadrul confătuirii anuale cu directorii unităţilor de învăţământ ce va avea loc în Aula Universităţii Valahia din Alexandria începând cu ora 10.00. (M.D.)