573 de petiţii au înregistrat reprezentanţii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Teleorman pe parcursul anului trecut, potrivit raportului activităţii instituţiei pe 2017.
În ceea ce priveşte soluţionarea acestora, 345 (reprezentând 58,57% din numărul petiţiilor cercetate) s-au dovedit a fi întemeiate, 175 (reprezentând 29,79% din numărul petiţiilor cercetate) s-au dovedit a fi neîntemeiate, 33 au fost redirecţionate către alte instituţii, în timp ce alte 11 petiţii s-au dovedit nesoluționabile.
Totodată, potrivit sursei citate, pe parcursul anului trecut, a fost restituită suma de 49.586,06 lei reprezentând contravaloarea produselor/ serviciilor reclamate de consumatori.
Referitor la segmentele de piaţă reclamate, au fost înregistrate 50 de reclamaţii şi sesizări referitoare la produse alimentare (reprezentând 8,49% din totalul reclamaţiilor şi sesizărilor înregistrate), din care 28 (reprezentând 56%) s-au dovedit întemeiate. Totodată, au fost înregistrate 10 sesizări şi reclamaţii referitoare la produse nealimentare (reprezentând 1,75% din totalul reclamaţiilor şi sesizărilor înregistrate), dintre acestea s-au dovedit întemeiate 3 (reprezentând 30%).
În ceea ce priveşte domeniul serviciilor, au fost înregistrate 513 sesizări şi reclamaţii referitoare la prestarea de servicii (reprezentând 89,53% din totalul reclamaţiilor şi sesizărilor înregistrate), din care s-au dovedit întemeiate 314 (reprezentând 59,36%). (Violeta Mocanu)