Economie

Prin reorganizarea ANAF, la Alexandria va funcţiona o structură regională antifraudă

finanteDirecţia Generală a Finanţelor Publice a Judeţului Teleorman informează că miercuri, 24.07.2013, în cadrul şedinţei de Guvern a fost adoptată HG privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), în temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 13 alin. (1) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 74/2013 privind unele măsuri pentru îmbunătăţirea şi reorganizarea activităţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscala, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.

În cadrul procesului de reorganizare a ANAF au fost vizate două componente majore: redefinirea structurii organizatorice, pe de o parte, şi realocarea corespunzătoare a resurselor umane, pe de altă parte.

În ce priveşte redefinirea structurii organizatorice a ANAF s-a urmărit, în principal: fuziunea prin absorbţie şi preluarea Autorităţii Naţionale a Vămilor; preluarea activităţii Gărzii Financiare şi desfiinţarea acesteia; înfiinţarea unei structuri de antifraudă fiscală în cadrul ANAF, cu atribuţii sporite; înfiinţarea direcţiilor regionale ale finanţelor publice.

Astfel, activitatea la nivel teritorial se reorganizează în 8 direcţii regionale ale finanţelor publice, instituţii publice cu personalitate juridică, înfiinţate prin transformare a 8 direcţii generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti în care va fi stabilit sediul direcţiei generale regionale, prin fuziunea prin absorbţie a celorlalte direcţii judeţene ale finanţelor publice din aria de competenţă.

Oraşele în care îşi vor avea sediul direcţiile generale regionale ale finanţelor publice sunt: Iaşi, Galaţi, Ploieşti, Craiova, Timişoara, Cluj-Napoca, Braşov, Bucureşti.

Stabilirea sediilor regionale s-a realizat pe baza deciziei Guvernului României.    Propunerile au fost în favoarea municipiilor cu pondere economică semnificativă şi în care nivelul realizat al veniturilor bugetare şi numărul de contribuabili sunt ridicate, cu luarea în considerare şi a criteriului geografic.

De asemenea, sediile structurilor regionale antifraudă au fost stabilite în localităţi din zone care prezintă riscuri ridicate de evaziune fiscală sau în zone limitrofe frontierelor după cum urmează: Suceava, Constanţa, Alexandria, Târgu-Jiu, Deva, Oradea, Sibiu, Bucureşti.

În ceea ce priveşte realocarea resurselor umane, modelul de organizare creat permite redistribuirea personalului între diversele structuri de administrare fiscala şi vamală, în favoarea domeniilor deficitare (control, tehnologia informaţiei, juridic, birourile vamale de frontieră externă în UE), precum şi introducerea componentei antifraudă. Aceasta din urmă va beneficia, prin realocarea posturilor, de resurse umane suficiente şi foarte atent selectate pe criterii de profesionalism şi integritate, în aşa fel încât să înregistreze rezultate bune în prevenirea şi combaterea evaziunii şi a fraudei fiscale şi vamale, cu consecinţe asupra suplimentării veniturilor colectate la bugetul de stat.

Din punct de vedere organizatoric este important de menţionat faptul că structura de administrare fiscală existentă la nivel judeţean nu se modifică substanţial, întrucât administraţia finanţelor publice aflată în municipiul reşedinţă de judeţ va prelua o mare parte din atribuţiile vechii direcţii generale a finanţelor publice judeţene. Mai mult, deplasarea competenţelor către nivelul regional nu este însoţită de delocalizarea în totalitate a personalului.

Totodată, Guvernul a aprobat ca întreg procesul de reorganizare a ANAF să se desfăşoare în limita numărului de posturi ocupate în prezent.

Reamintim că atribuţiile direcţiilor generale regionale vor fi de coordonare a administraţiilor fiscale judeţene, preluând doar funcţiile suport necesare desfăşurării activităţii administraţiilor fiscale judeţene, acestea din urmă desfăşurându-şi activitatea în aceleaşi locaţii, relaţia cu contribuabilii rămânând neschimbată.

Restructurarea ANAF reprezintă o precondiţie pentru implementarea „Proiectului de modernizare a administraţiei fiscale”, proiect pentru care s-a semnat un acord de împrumut cu Banca Mondială în valoare de 70 de milioane de euro în data de 8 mai 2013.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.