Două acte normative ale Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, respectiv Ordinul nr. 619/2015 şi Ordinul nr. 737/2015, s-au aflat pe ordinea de zi a înâlnirii de luni, 18 mai, din cadrul Instituţiei Prefectului Teleorman, la care au fost invitaţi secretarii primăriilor teleormănene.
„Pentru a ne asigura de legalitatea actelor emise în baza Ordinului nr. 619/2015 şi a Ordinului de modificare nr. 737/2015, privind aprobarea criteriilor de eligibilitate, condiţiilor specifice şi a modului de implementare a schemelor de plăţi, am invitat într-o şedinţă toţi secretarii localităţilor din Teleorman, alături de directorul executiv adjunct al APIA Teleorman, Ludovic Vinter”, a precizat Carmen Daniela Dan, prefectul judeţului Teleorman.
De asemenea, secretarii au fost sfătuiţi să acorde o mai mare atenţie Legii nr. 104 din 14.05.2015, prin care au fost clarificate aspectele care reglementează eligibilitatea Asociaţiilor Crescătorilor de Animale de a solicita subvenţiile acordate prin APIA.
În vederea întâlnirii desfăşurate la sediul Instituţiei Prefectului Teleorman, secretarii au fost sfătuiţi să facă publice problemele identificate pe marginea subiectului dezbătut.
Potrivit datelor furnizate, cele mai multe deficienţe sunt legate de cererea depusă de fermierii din sectorul zootehnic, precum şi de obligaţia declarării întregii suprafeţe deţinute de fermieri.
Referitor la subiect, directorul executiv adjunct APIA, Ludovic Vinter, a precizat că cererile pentru fermierii care utilizează până la 50 ha şi deţin şi animale se primesc la centrele locale APIA, în timp ce, pentru fermierii care utilizează mai mult de 50 de ha de teren şi animale cererile se primesc la centrul judeţean APIA. Totodată, potrivit reprezentantului APIA, crescătorii de animale care nu deţin suprafaţă vor depune cererile la centrele locale. (Violeta Mocanu)