Furnizorii de servicii medicale aflaţi în contract cu CAS Teleorman, în situaţia în care se constată că sunt carduri blocate – eroare 15 şi carduri invalide – eroare 5 ale asiguraţilor ce aparţin CAS Teleorman sunt rugaţi să apeleze la CAS Teleorman la telefon 0247.317084, în vederea rezolvării acestor situaţii. Pentru situaţiile când asiguraţii aparţin altor CAS, furnizorii de servicii medicale se vor adresa acestora, similar, la telefoanele publicate pe site-urile CAS-ului respectiv.
“Menţionăm că pentru cardurile blocate este necesar CID-ul (codul asiguratului), iar pentru cardurile invalide numărul cardului (număr document)”, precizează Mihaela Popa, purtător de cuvânt al CAS Teleorman.
Pentru situaţiile de carduri blocate, după ce se finalizează procedura de deblocare de către specialistul CAS, furnizorul de servicii medicale va trebui să execute următoarele operaţiuni va introduce cardul în cititor şi după introducerea pin-ului îi va apărea mesaj precum cardul este blocat, va deschide ferestra pacienţi din meniul Fisier. In această fereastră va apăsa pe butonul Reset PIN eCard şi când terminalul va cere PIN-ul de reset se va introduce combinatia “0000” (adică 4 de zero). PIN-ul cardului este acum 0000, pentru a schimba PIN-ul cardului se va apăsa butonul, prima oară se va cere pin-ul actual al cardului, adică: 0000 şi apoi se va apăsa tasta de accept. În continuare terminalul va cere PIN nou în care se va completa PIN-ul care se doreşte şi apoi se va apăsa tasta de accept. Terminalul va cere să se confirme PIN-ul introdus anterior. După apăsarea tastei de accept de la terminal se va afişa un mesaj precum că PIN-ul a fost schimbat cu succes.
“Menţionăm că pentru situaţiile în care asiguraţii deţin un card care a fost activat, dar au uitat PIN-ul, procedură este de a se tasta 5 PIN-uri, după care, dacă nu s-a reuşit identificarea, cardul devine automat blocat şi trebuie executată procedura menţionată mai sus”, precizează CAS Teleorman. Pentru situaţiile de carduri invalide, după ce se finalizează procedura de către specialistul CAS, cardul devine operaţional şi poate fi folosit de către asigurat cu PIN-ul stabilit de acesta în momentul activării cardului. (C.P.)