Motto: “Era pe când nu s-a zărit / Azi o vedem, și nu e” (Mihai Eminescu)
Nu e prima dată când reprezentanții Primăriei municipiului Alexandria mai mult se fac de râs atunci când optează să dea “Drept la replică” oricui îndrăznește să scoată în evidență aspecte negative legate de activitatea instituției care se presupune că este în slujba cetățenilor din Alexandria. Intenția funcționarilor din primărie de a contracara și de a demonta criticile se întoarce, mai tot timpul, ca un bumerang, împotriva lor.
Așa s-a întâmplat și în cazul Dreptului la replică pe care municipalitatea a ales să-l emane în legătură cu articolul în care Ziarul Teleormanul semnala îngrijorarea pe care chiar primarul Victor Drăgușin a lansat-o în spațiul public în legătură cu evoluția lucrărilor la centrul pietonal din Alexandria.
Pe lângă faptul că, în acest așa-zis Drept la replică, paragrafe întregi par a fi puse în pagină doar pentru a crea iluzia unui text amplu și documentat (pe modelul de școală generală “tu câte pagini ai scris?”), cel mai hilar aspect este acela că nu au manifestat un minim de atenție la redactare. Astfel, reprezentanții administrației publice locale “certifică” faptul că lucrările la centrul pietonal sunt sistate din NOIEMBRIE 2020!?! Câteva rânduri mai jos, tot ei ne spun că lucrările au început în mai 2022…
E adevărat, e o greșeală, e din neatenție…
Dar nu e prima dată și nu se întâmplă doar în inofensive drepturi la replică, ci, de multe ori, în documente oficiale care îi afectează și le consumă nervii și timpul locuitorilor din Alexandria.
Iată ce transmite municipalitatea:
“DREPT LA REPLICĂ
cu privire la articolul ”Finalizarea lucrărilor la centrul pietonal din Alexandria, un proiect pentru care primarul se roagă la Dumnezeu”, publicat pe site-ul dvs. https://ziarulteleormanul.ro
Potrivit articolului dvs., ”Finalizarea lucrărilor la centrul pietonal din Alexandria, un proiect pentru care primarul se roagă la Dumnezeu”, publicat pe site-ul https://ziarulteleormanul.ro, vă solicităm publicarea integrală a precizărilor din dreptul la replică de mai jos, în aceleași condiții ca și articolul dvs.
Având în vedere afirmația dvs. cu privire la faptul că ”De modul în care administrația publică locală din municipiul reședință de județ a gestionat șantierul deschis în tot orașul (…)”, menționăm faptul că diriginții de șantier urmăresc organizarea șantierului, execuția lucrărilor în conformitate cu prevederile înscrise în proiectul tehnic, planșe, memorii, caiete de sarcini, etc.
Ulterior atribuirii contractului de lucrări și semării ordinului de începere a lucrărilor, intervenția instituției este de ordin administrativ, având posibilitatea legală de a aplica sancțiunile înscrise în contractele de achiziție publică încheiate, în cazul în care obligațiile contractuale nu sunt respectate, dar și de a soluționa divergențele contractuale în instanțele judecătorești, în situația în care acestea nu se rezolvă pe cale amiabilă.
Printr-o altă afirmație a dvs., potrivit căreia ”Acesta a încercat să justifice (…) invocând existența unei probleme majore în aprovizionarea cu granit (…)”, precizăm ferm faptul că termenul de livrare al granitului este un termen mare, de până la 6-8 luni. Nu spunem noi, ci executantul ne comunică.
Cât despre faptul că ”(…) de multă vreme nu s-a mai văzut picior de muncitor care să dea cel puțin impresia că lucrările înaintează (…)”, precizăm că în baza prevederilor normativului pentru realizarea lucrărilor de construcții C16-84, S.C. TEAM STAR SUD 2019 S.R.L., firma declarată câștigătoare, a solicitat sistarea execuției lucrărilor în cadrul contractului ”Modernizare zonă pietonală str. Libertății”, pentru perioada 29.11.2020 – 01.03.2023, iar prezența muncitorilor în această perioadă are ca unic scop protejarea lucrărilor executate pentru evitarea eventualelor degradări.
Mai mult, lucrările, a căror execuție au început în cursul anului 2022, sunt rezultate în urma finalizării procedurilor de achiziție publică și semnării contractelor de lucrări, fără a exista vreo influență politică, așa cum încercați să-i induceți în eroare pe cititorii dvs., prin afirmația dvs. ”(…) au fost luate în calcul beneficii electorale din partea administrației (…)”, că semnarea și derularea procedurilor de achiziție publică s-ar fi realizat, în mod voit de instituție și într-un grafic de timp închipuit de dvs., astfel încât să corespundă cu perioada alegerilor.
Ca să certificăm cele mai sus-menționate, precizăm faptul că S.C. TEAM STAR SUD 2019 S.R.L. a fost desemnat ca executant, în realația cu U.A.T. Municipiul Alexandria, în 3 contracte de achiziție publică. Două dintre contractele de achiziție publică încheiate, respectiv: Lotul 1 – Execuție lucrări str. Al. Ghica, str. Meșteșugari, str. Fabricii și Lotul 2 – Execuție lucrări pe str. Dunării, Șos. Turnu Măgurele, au fost atribuite în baza hotărârii Curții de Apel, ca urmare a soluționării contestațiilor depuse în cadrul procedurilor de atribuire.
Prin urmare, Curtea de Apel a soluționat contestațiile depuse în favoarea S.C. TEAM STAR SUD 2019 S.R.L.!
Încă o dată, comunicăm faptul că durata contractului de execuție lucrări privind ”Modernizare zonă pietonală str. Libertății” este de 16 luni, începând cu data de 16.05.2022.
Prin urmare, derularea contractului de lucrări, în prezent, este în graficul impus de municipalitate.
În vederea unei informări corecte a opiniei publice vă rugăm să ne contactați la adresele de e-mail: comunicare@alexandria.ro sau primalex@alexandria.ro . Puteți, și aveți dreptul legal, să solicitați date cu privire la subiectele pe care doriți să le aduceți la cunoștință cetățenilor!
PRIMAR,
VICTOR DRĂGUȘIN
Întocmit,
Vîrban Liliana”