Economie

“Podul Dunării de Sud” Zimnicea – Svishtov, de la proiect aprobat în guvern la “s-a rezolvat, nu se poate”

În luna aprilie 2019, guvernul aproba un memorandum cu privire la realizarea Podului peste Dunăre între Zimnicea și Svishtov, necesitatea acestuia fiind argumentată la vremea respectivă prin creșterea traficului între România și Bulgaria, urmare a dezvoltării schimburilor comerciale și a circulației de tranzit, traversarea fluviului Dunărea realizându-se cu dificultate în condițiile de infrastructură existente.

Se identificase atunci soluția realizării obiectivului printr-un parteneriat public-privat. De asemenea, spunea Guvernul României că Podul peste Dunăre Svishtov – Zimnicea se corelează cu alte obiective de investiţii de infrastructură propuse să se realizeze în parteneriat public-privat în zona de sud a României, respectiv cu Autostrada Bucureşti – Alexandria – Craiova – Drobeta Turnu Severin – Lugoj, cât şi la nivel de regiune România – Bulgaria. Un alt proiect prevăzut într-un alt act normativ, adoptat în 2018, viza realizarea unui “Complexul hidrotehnic Turnu Măgurele – Nicopole” pe fluviul Dunărea, investiție complementară care prevedea realizarea unei legături rutiere și de cale ferată între cele dou țări riverane, România și Bulgaria.

“Ministerul Transporturilor şi Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză (CNSP) vor face în regim de urgenţă demersuri legislative şi organizatorice pentru implementarea cu prioritate a proiectului «Pod peste Dunăre între Svishtov-Zimnicea»”, transmitea guvernul în 2019.

Acum, în 2022, primarul orașului Zimnicea, Petre Pârvu, primește de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii un răspuns de genul “s-a rezolvat, nu se poate”: “Referitor la construirea “Podului  Dunării de Sud” Zimnicea – Svishtov, acesta nu a fost identificat în cadrul listei de proiecte din PI (Programul Investițional) neavând asigurată finanțarea din fonduri europene nerambursabile. Orice proiect de infrastructură de transport care nu este cuprins în documentul strategic poate fi implementat utilizând alte surse de finanțare care nu au fost prevăzute în Programul Investițional”, se arată în documentul Ministerului.

Există însă și o “variantă ocolitoare” expusă de reprezentanții ministerului: “Proiectul de drum expres București – Giurgiu este cuprins în cadrul PI 2021 – 2030 cu o lungime estimată de 55.2 km și un cost estimat de 344.9 mil. euro cu TVA. În ceea ce privește un pod nou peste Dunăre (la profil de drum expres), acesta va fi tratat ca parte componentă a drumului expres și implementat în funcție de evoluția proiectului de drum expres București – Giurgiu – Ruse – Veliko Tarnovo, precum și de acordurile bilaterale cu partenerii bulgari”.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată.

*

*

code

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.