Social

Peste 3200 de elevi teleormăneni susţin astăzi simularea Evaluării Naţionale la Limba Română

Monica DUMITRESCU

Simulările Evaluării Naţionale 2014 încep astăzi, 18 februarie, cu Limba şi literatura română – probă scrisă. Potrivit reprezentanţilor Inspectoratului Şcolar Judeţean, în Teleorman în clasa a VIII-a sunt înscrişi 3298 de elevi, aceştia fiind cei care vor susţine simularea examenului. Proba la matematică va avea loc mâine, 19 februarie, acesta fiind şi ultima probă pentru elevii din Teleorman care nu susţin proba la limba şi literatura maternă.

La simularea la limba şi literatura română, elevii de clasa a VIII-a nu vor fi testaţi cu privire la procedee de expresivitate artistică în textele studiate (figuri de stil: alegoria), complementul direct şi propoziţia subordonată completivă directă, complementul indirect şi propoziţia subordonată completivă indirectă, complementele circumstanţiale şi propoziţiile subordonate circumstanţiale corespunzătoare (de loc, de timp, de mod, de cauză, de scop), precum şi alte conţinuturi care încă nu le-au fost predate elevilor.

La matematică sunt exceptate la simulare: din capitolul Calcul algebric – Rapoarte de numere reale reprezentate prin litere. Simplificare. Operaţii cu rapoarte (adunare, scădere, înmulţire, împărţire, ridicare la putere cu exponent număr întreg); capitolul Funcţii; rezolvarea unor sisteme de ecuaţii; probleme cu caracter aplicativ care se rezolvă cu ajutorul sistemelor de ecuaţii; calculul unor distanţe în interiorul corpurilor studiate; paralelipipedul dreptunghic, cubul,  prisma dreaptă cu baza triunghi echilateral, pătrat sau dreptunghi, piramida triunghiulară regulată, tetraedrul regulat, piramida patrulateră regulată: – desfăşurări – aria laterală, aria totală, volumul.

Afişarea rezultatelor este programată pentru data de 7 martie. Rezultatele obţinute de elevi la simularea Evaluării Naţionale nu se consemnează în catalog. În vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare, rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.