Podul care leagă România de Bulgaria, numit “Podul Prieteniei” a stricat “prietenia” dintre cele două ţări, din cauza unei gropi destul de adânci, aproximativ 80 de centimetri şi de un metru lăţime, apărute în partea bulgară şi care nu mai permite trecerea în condiţii optime dintr-o parte în alta. Ba mai mult craterul a adus şi interdicţii, respectiv traficul greu a fost restricţionat pe pod până la astuparea craterului Gaura din asfalt, aflată pe teritoriu bulgăresc, a apărut din cauza cotelor ridicate ale Dunării, care ar fi şubrezit structura fundaţiei de fier beton.Pentru a elibera punctul de frontieră, autorităţile i-au redirecţionat pe şoferii maşinilor cu greutatea de peste 7,5 tone spre alte puncte de trecere, precum Zimnicea, Turnu Măgurele, în funcţie de programul de operare al bac-urilor.
Potrivit Insectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Teleorman, de marţi, 9 aprilie, s-a luat decizia ca maşinile de mare tonaj să poată trece graniţa în ţara vecină pe la Turnu Măgurele şi Zimnicea, sub atenta supraveghere a Poliţiei Rutiere. “În şedinţa Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă din această dimineaţă, (n.r.- marţi, 9 aprilie 2013) ca urmare a problemelor apărute pe “ Podul Prieteniei” de peste Dunare, s-a hotărât descogestionarea traficului maşinilor de tonaj greu din acest punct de frontieră prin punctele de trecere cu bacul de la Zimnicea şi Turnu Măgurele, urmând ca Poliţia rutieră să asigure fluidizarea traficului către aceste rute”, se arată într-un comunicat ISU Teleorman.(C.P.)