Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Teleorman reaminteşte angajatorilor din judeţ că au obligaţia legală conform art.10 din Legea nr.76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificările şi completările ulterioare, să comunice la agenţie toate ofertele de locuri de muncă vacante disponibile în termen de 5 zile lucrătoare de la vacantarea acestora.
Potrivit legii, prin locuri de muncă vacante, se înţelege locurile de muncă devenite disponibile ca urmare a încetării raporturilor de muncă sau de serviciu, precum şi locurile de muncă nou create. În cazul în care aceste locuri de muncă vacante se ocupă, angajatorii trebuie să înştiinţeze agenţia în termen de o zi, de la data ocupării acestora prin depunerea formularului ANEXA 1B.
Comunicarea de către angajatori a locurilor de muncă vacante, precum şi comunicarea ocupării locurilor de muncă vacante, se va face pe suport de hârtie sau în format electronic, prin transmiterea formularelor ANEXA 1A, respectiv ANEXA 1B.
Cele două formulare pot fi transmise prin fax: 0247/311.164, pe adresa de e-mail: ajofm@tr.anofm.ro sau pot fi depuse la sediul agenţiilor locale sau punctelor de lucru în raza cărora îţi au sediul, respectiv domiciliul.
Totodată, conform prevederilor art.41, alin.2 din Legea 76/2002, privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificările şi completările ulterioare, angajatorii care au încadrat în muncă, persoane din rândul beneficiarilor de indemnizaţii de somaj au obligaţia de a anunţa în termen de 3 zile agenţiile sau punctele de lucru la care au fost aceştia înregistraţi.
Nerespectarea acestor obligaţii de către angajatori constituie contravenţie şi se sancţionează potrivit prevederilor legale în vigoare.
Ce il priveste pe domnul Oprea Nelu directorul de la AJOFM daca eu am locuri libere pentru angajare la firma.Dumnealui confunda unitatea mea cu restaurantul unde a fost ospatar si era obisnuit sa spuna ,,avem locuri liber”