Economie

O nouă încercare de modernizare a drumului Alexandria – Turnu Măgurele / Proiect cofinanțat de Uniunea Europeană cu termen de finalizare “nu mai târziu de 31.12.2029”

Drumul Alexandria – Turnu Măgurele a dat și dă în continuare multe bătăi de cap șoferilor care sunt nevoiți să circule pe această rută, iar așa-zisele lucrări de modernizare pot fi cu ușurință catalogate drept un eșec al CNAIR. Cu toate că fusese semnat contractul încă din anul 2019, lucrările au demarat de-abia în anul 2022, iar termenul de finalizare a suferit amânări, ceea ce a dus și la emiterea unui certificat negativ pentru antreprenorul care nu a respectat termenele.

Acum, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și Ministerul Transporturilor mai încearcă o dată să modernizeze acest traseu, de data aceasta cu fonduri europene.

Potrivit unui comunicat emis de CNAIR, obiectivul proiectului se referă la modernizarea a 45,955 km, 6 poduri, 6 intersecții, iar termenul de finalizare este “nu mai târziu de 31.12.2029”.

“Modernizare DN 52 Alexandria-Turnu Magurele, km 1+350 – km 44+600; km 49+194 – 52+649”

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. in calitate de Beneficiar al finantarii și Ministerul Transporturilor si Infrastrucurii, în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Transport 2021-2027, au convenit incheierea Contractului de Finantare nr.54/2024 pentru proiectul “Modernizare DN 52 Alexandria-Turnu Magurele, km 1+350 – km 44+600; km 49+194 – 52+649”, in vederea acordării finantarii nerambursabile alocată prin Programul Transport 2021-2027, in cadrul RSO3.2_Dezvoltarea și creșterea unei mobilități naționale, regionale și locale durabile, reziliente la schimbările climatice, inteligente și intermodale, inclusiv îmbunătățirea accesului la TEN-T și a mobilității transfrontaliere Fondul European de Dezvoltare Regională: Fond: Fondul European de Dezvoltare Regionala; Obiectiv de politică: O Europă mai conectată; Prioritate: P2.Îmbunătățirea conectivității secundare rutiere. Operațiune: Investiții pentru realizarea unor secțiuni de infrastructură rutieră de mare viteză pe rețeaua primară- FC.

Obiectivul general al proiectului este imbunatatirea competitivitatii economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care faciliteaza integrarea economica in UE, contribuind astfel la dezvoltarea pietii interne cu scopul de a crea conditiile pentru resterea volumului investitiilor, promovarea transportului durabil si a coeziunii in reteaua de drumuri europene.

Obiectivul specific al proiectului se refera la modernizarea a 45,955 km, 6 poduri, 6 intersectii.

Valoarea totală a Contractului de Finantare este de: 116.643.180,65 lei și va fi finantat prin Programul Transport astfel: contributia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala 37.493.670,96 lei, contributia proprie – 56.240.506,44 lei, cheltuieli neeligibile inclusiv TVA – 22.909.003,25 lei.

Durata: de la data semnarii Contractului de Finantare, dar nu mai tarziu de 31.12.2029”, anunță CNAIR.

Comments are closed.