Politic

Noi nereguli descoperite de Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Teleorman la primăriile din Mereni şi Cosmeşti

salariuVioleta MOCANU

În perioada 15.10.2014-16.10.2014, Inspecţia Socială din cadrul Agenţiei Judeţene pentru Plăţi si Inspecţie Socială Teleorman a efectuat un control ce a avut la bază analiza de risc privind stabilirea, acordarea şi plata ajutorului social. Pe durata controlului s-au identificat şi analizat dosarele care prezentau suspiciuni de eroare, fraudă şi corupţie în ce priveşte declararea componenţei familiei, a efectuării anchetelor sociale, a deţinerii unor bunuri mobile şi imobile, dar şi a declarării veniturilor în procesul de acordre şi plată a ajutorului social. Procesul s-a desfăşurat la Unităţile administrativ teritoriale Mereni şi Cosmeşti şi s-au identificat nereguli grave, care au dus la stabilirea unor debite semnificative.

La unitatea administrativ-teritorială Mereni s-au încălcat dispoziţiile art.14^1 alin.(1) si alin.(5) din Legea nr.416/2001 privind venitul minim garantat. Astfel, după stabilirea dreptului de ajutor social, titularii nu au depus, din 3 în 3 luni, la Primăria Mereni, declaraţia pe propria răspundere privind componenţa familiei şi veniturile realizate de membrii acesteia. Nerespectarea obligaţiilor impuse ar fi trebuit să ducă la suspendarea dreptului de ajutor social începând cu luna următoare celei în care s-a constatat neîndeplinirea obligaţiei şi încetarea dreptului după 3 luni de la suspendare, ambele măsuri fiind luate prin dispoziţii ale primarului. În cazul Primăriei Mereni, debitul creat este de aproximativ 150.000 lei şi numără 143 de dosare.

În ce priveşte unitatea administrativ-teritorială Cosmeşti, s-au încălcat dispoziţiile art.14^1 alin.(1) si alin.(5) din Legea nr.416/2001 privind venitul minim garantat. Astfel, după stabilirea dreptului de ajutor social, titularii nu şi-au îndeplinit datoria de a depune, din 3 în 3 luni, declaraţia pe proprie răspundere privind componenţa familiei şi veniturile realizate de membrii acesteia. Neîndeplinirea celor menţionate trebuia să ducă la suspendarea dreptului la ajutorul social începând cu luna următoare celei în care s-a constatat neîndeplinirea obligaţiei şi încetarea dreptului după 3 luni de la suspendare, măsurile fiind luate printr-o dispoziţie a primarului. Neregula identificată va duce la crearea unui debit de aproximativ 300.000 lei şi numără 162 de dosare.

Perioada pentru care s-a constatat neregula este cuprinsă între ianuarie 2014-septembrie 2014.

În urma controlului, s-a ajuns la concluzia că există suspiciuni conform cărora faptele inspectate întrunesc elementele constitutive unei infracţiuni, iar persoanele care, potrivit atribuţiilor stabilite de fişa postului aveau obligaţia să respecte legislatia în materie, trebuie trase la răspundere. Sesizarea se întemeiază pe baza proceselor verbale de control şi a dosarelor de stabilire a dreptului la ajutor social care se găsesc la cele două primării.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.