În anul 2012 au fost înregistrate la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Teleorman un număr de 423 petiţii, cu 9,5% mai puţine decât în 2011, din care 323 , reprezentând un procent de 76,4%, în domeniul prestărilor de servicii, 53 în domeniul produselor nealimentare şi 47 în domeniul produselor alimentare.
Au fost cercetate toate cele 423 de petiţii înregistrate, iar în urma cercetării acestora s-au dovedit a fi intemeiate un număr de 216 petiţii (51,1%), neîntemeiate 123 petiţii (29,1%) , iar 51 dintre reclamaţiile depuse de teleormăneni au fost redirecţionate spre soluţionare altor instituţii, deoarece, spunea comisarul şef adjunct al CJPC Teleorman, Cristiana Mirela Piper Savu, “aspectele sesizate nu erau de competenţa institutiei noastre”, iar restul de 25 de petiţii s-au dovedit a fi nesoluţionabile din lipsă de documente doveditoare ce ar fi trebuit depuse de petent şi 11 au fost clasate deoarece nu respectau prevederile OG 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, adică erau anonime.
Cele mai multe dintre reclamaţii adresate de către consumatori anul trecut s-au îndreptat către domeniul prestărilor de servicii, în pricipal teleormănenii au fost nemulţumiţi de furnizorii de utilităţi, respectiv energie electrică, serviciile de telefonie fixă şi mobile, serviciile de furnizare cablu TV şi internet, service-uri reparaţii telefonie mobilă, servicii bancare şi asigurari. de precizat este că, din cele peste 320 de nemulţumiri adresate CJPC de către teleormăneni care au privit acest segment al furnizorilor de utilităţi doar jumătate s-au dovedit a fi întemeiate. În domeniul produselor nealimentare, reclamaţiile vizau defecţiuni în termenele de garanţie a aparatelor electrocasnice dar xca şi în cazul serviciilor de utilităţi, din totalul reclamaţiilor depuse în acest sens tot jumătatea au fost întemeiate.
Numărul petiţiilor înregistrate în domeniul produselor alimentare a scăzut constant de la un an la altul, în anul 2012 fiind depuse în acest sens 47 de petiţii depuse şi cercetate, 29 petiţii (61,7%) s-au dovedit a fi întemeiate.
Potrivit comisarului şef an CJPC Teleorman, “soluţionarea petiţiilor a constat în remedierea deficienţelor la produsele electrocasnice, înlocuirea lor cu altele noi sau restituirea contravalorii bunurilor, în valoare totală de 21.356 lei; la produsele alimentare s-au aplicat sancţiuni contravenţionale şi s-au dispus măsuri de oprire definitivă de la comercializare şi retragere din circuitul consumului uman a produselor cu termen de valabilitate depăşit sau cu modificări organoleptice; la serviciile prestate necorespunzător au fost dispuse măsuri de remediere sau restituirea contravalorii bunurilor, după caz”. (C.P.)