Potrivit normelor legale prevăzute de legea 416/2001 privind venitul minim garantat, în scopul valorificării forței de muncă locală, primarii teleormăneni au obligația să întocmească planul de activități sezoniere pe baza solicitărilor primite de la persoane juridice, persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale sau întreprinderi familiale care au nevoie de forță de muncă şi funcționează pe raza unității administrativ-teritoriale, informează AJPIS Teleorman.
Potrivit sursei citate, planul de acțiune se aprobă prin dispoziție a primarului, se afişează la sediul primăriei şi cuprinde activitățile sezoniere, beneficiarii de lucrări, precum şi repartizarea persoanelor din familiile beneficiare de ajutor social pentru desfăşurarea activitătilor sezoniere. Efectuarea activităților sezoniere nu exceptează persoanele de la îndeplinirea obligației de a presta munca în folosul comunității, informează AJPIS Teleorman.
„Repartizarea activitătilor sezoniere se realizează de către primar, după efectuarea de către beneficiarii de ajutor social a orelor de muncă în folosul comunității. Planul de activități sezoniere se transmite agențiilor teritoriale în luna următoare aprobării. Persoanele care solicită forță de muncă pentru desfăşurarea activitătilor sezoniere, se adresează primarului, în scris, precizând activitatea ce urmează a fi desfăşurată, numărul de lucrători solicitați şi perioada de desfăşurare a activității sezoniere”, se arată într-un comunicat de presă al AJPIS Teleorman.
Remunerarea activității desfăşurate, norma de lucru, precum şi alte obligații şi îndatoriri se stabilesc prin negociere directă între beneficiarul de lucrări şi persoana care prestează activitatea, în conditiile Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activităti cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Modificările aduse legii privind venitul minim garantat se vor aplica începând de luni, 22 octombrie.