Cadrele didactice din învățământul preuniversitar au primit, luni, o scrisoare deschisă de la ministrul Educației, Monica Anisie, în care oficialul îi asigură pe aceștia că în ministerul pe care îl conduce “se lucrează la scenarii care să compenseze efectele acestei crize, efecte care vizează atât elevii, cât și cadrele didactice”. Mai mult, susține Anisie, măsurile vor avea în vedere ca “elevii să nu sufere și să nu piardă de pe urma acestei suspendări a cursurilor”. Ușor de spus, greu de făcut. Uneori, de-a dreptul imposibil, dacă se ține cont de numeroasele unități școlare la care învață copiii de la țară, care nu numai că nu au acces la internet, dar unii dintre ei, nu puțini la număr, nu au acces nici măcar la energie electrică.
Scrisoarea adresată dascălilor a fost publicată și pe pagina de internet a Inspectoratului Școlar Județean Teleorman, de unde am încercat să aflăm în ce măsura la nivelul județului există instrumentele și resursele digitale, menționate de ministru în scrisoarea către dascăli, și care pot fi utilizate la învățarea de acasă, cea asistată de tehnologie.
Și am aflat că, la nivelul județului Teleorman, dintre cei 33.217 elevi din învățământul preuniversitar (primar, gimnazial și liceal) 6.235 nu au acces la internet, așadar nicio șansă ca aceștia să se folosească de tehnologie pentru a nu rămâne în urmă. Cum reușesc, totuși, toți acești copii să țină pasul? Telefonic, spun tot reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean.
“Cadrele didactice țin legătura cu ei, telefonic, elevii întreabă dacă au neclarități, este mai dificil, dar în această situație în care ne aflăm, toată lumea depune eforturi foarte mari. Elevii au fost sfătuiți să urmărească și emisiunile Teleșcoala, de la TVR, care îi ajută în această perioadă”, spune insp. școlar Oana Stoicescu.
Potrivit sursei citate, la nivelul județului Teleorman, de la suspendarea cursurilor, nu au existat cazuri de directori de școli sau dascăli care să se fi plâns la Inspectoratul Școlar de faptul că sunt depășiți de situație sau că au nevoie de ajutor pentru ca procesul educațional să nu fie întrerupt. (Violeta Mocanu)
Exista numeroase platforme online (free) de video conferinte cu pana la 50-100 de legaturi participanti online) care ar fi putut fi folosite (exemplu ZOOOM,…). Dar doamna inspector vorbeste de telefon. ISJ Tr. da dovada de nestiinta in folosirea acestor platforme? Dic ce spune inspectorul respecti se intelege ca habarnare de asemenea lucruri. Si, probabil, CCD Teleorman care ar fi trebuit sa fie in fruntea listei cu cei care pun umarul la realizarea cursurilor online. Ziaristii ar trebui sa treaca si pe la ei putin sa-i cam scoata din izolare.
Acum ar trebui sa fie folosite din plin aplicatiile realizate de scoli in urma proiectelor internationale la care au participat. Sunt curios daca sunt folosite sau au fost doar plimbari ale cadrelor didactice si elevilor fara o finalizare reala. Ziaristii ar trebui sa intrebe punctual ce proiecte au fost si efectiv cum sunt folosite in aceasta perioada de scoli. Chestia ca elevii intreba pe telefon este puerila. Ar fi trebuit ca raspunsul inspectorului sa faca referire la aceste chestiuni si nu la telefon.