În contextul finanţării per capita conform noii legi a învăţământului, plecarea elevilor dintr-o şcoală în alta modifică situaţia financiară a unităţilor de învăţământ. Cele în care numărul elevilor care vin este mai mare decât al celor care pleacă au de câştigat, însă cele în care situaţia este inversă fondurile se micşorează substanţial.
Numărul elevilor care se mută anual dintr-o şcoală în alta este de ordinul sutelor. Potrivit Raportului privind starea învăţământului întocmit de Inspectoratul Şcolar Judeţean în anul şcolar trecut în Teleorman s-au mutat dintr-o unitate de învăţământ în alta 830 de elevi din clasele I-XII. Alţi 308 elevi au plecat la şcoli din alte judeţe în timp ce din alte judeţe au venit la şcolile din Teleorman doar 268 de elevi. Cei mai mulţi dintre cei care schimbă şcoala sunt elevi în învăţământul primar. Astfel, anul trecut s-au mutat la altă şcoală în judeţ 338 de copii din clasele I-IV, 268 din clasele V-VIII, 88 din clasele IX-X, 50 din clasele XI-XII şi 22 din învăţământul liceal seral. Şi în cazul celor plecaţi din judeţ situaţia este aceeaşi. Astfel, din cei 308 elevi plecaţi în şcoli din alte judeţe mai mult de jumătate sunt din învăţământul primar şi doar 24 de elevi din învăţământul liceal.
Finanţarea învăţământului per capita dezavanjazează în primul rând unităţile de învăţământ din mediul rural care au mai puţini elevi. Din acest motiv, sindicatele din învăţământ au cerut în repetate rânduri renunţarea la această prevedere din Legea 1 a educaţiei. (M.D.)