Entuziasmul şi optimismul cu care au ieşit de la proba la limba şi literatura română din cadrul Evaluării Naţionale i-au părăsit pe majoritatea absolvenţilor de gimnaziu după proba la matematică. Şi anul aceasta, deşi subiectele sunt considerate mai accesibile comparativ cu anii trecuţi, matematica a dat bătăi de cap majorităţii candidaţilor. Deşi la ieşirea din sălile de examen, după proba la matematică, cei mai mulţi dintre elevi au declarat că subiectele au fost uşoare, notele pe care aceştia se aşteaptă să le obţine sunt undeva între 6 şi maxim 8.
“A fost uşor, mult mai uşor decât la simulare. Am întâmpinat ceva dificultăţi la subiectul al treilea, însă mă aştept să iau o notă mare”, a declarat Alexandru, absolvent al Şcolii Gimnaziale “Ştefan cel Mare” din Alexandria.
“Nu a fost greu, am reuşit să rezolv multe dintre subpunctele de la subiectele I şi II. La subiectul al treilea m-am cam încurcat, la geometrie a fost mai greu, însă, una peste alta, a fost bine. Cred că nu iau mai puţin de 6”, a mărturisit o altă absolventă a aceleiaşi unităţi de învăţământ.
“Mă aşteptam să fie mult mai greu, dar a fost bine. Subiectele au fost mai uşoare decât la simulare. Ultimul subpunct de la subiectul al treilea a fost mai dificil. Figura mi s-a părut greşită, însă după ce am refăcut desenul, am reuşit să îl rezolv, cred că e bine”, a declarat George.
Profesorii de matematică spun că anul acesta subiectele au fost accesibile şi că permit oricărui elev să obţină cel puţin nota 5. Mai spun însă că, deşi nu au fost subiecte dificile, a fost foarte mult de lucru, iar la ultimul subpunct de la subiectul al treilea desenul dat nu a fost bine făcut, constrângând astfel elevii să gândească limitat.
“Subiectele au fost structurate destul de bine, accesibile majorităţii elevilor în aşa fel încât fiecare să obţină cel puţin nota 5. E adevărat că au fost şi anumite subpuncte ale unor probleme care vor diferenţia elevii cei mai buni de ceilalţi. Eu consider că ar trebui ca niciun copil să ia sub nota 5. Subiectele nu au fost dificile, numai din lipsa de concentrare, caracteristică în general actualei generaţii, pot să facă greşeli şi nota să le fie din această cauză diminuată.
La subiectul al treilea, ultimul subpunct, desenul care li s-a sugerat era prost făcut, adică nu îi dă copilului şansa de imaginaţie, adică îi constrânge să gândească mai limitat. Dacă lasă la latitudinea copilului să facă desenul cred că erau mult mai mulţi copii care rezolvau mai bine subiectul decât după desenul respectiv. Să sperăm că vor fi note bune!”, a declarat profesorul de matematică Ion Rădoi de la Şcoala “Ştefan cel Mare”.
Un alt profesor de matematică de la aceeaşi unitate de învăţământ consideră că subiectele nu au fost dificile, doar că la două dintre subpunctele de la subiectul al treilea a fost foarte mult de lucru, însă nu a fost nimic nou, nimic din ce nu s-a lucrat la clasă.
“La problema cu dreptunghiul se cerea mai întâi să se arate că un triunghi din interiorul acestuia era isoscel şi apoi verificau dacă trunghiul format are un unghi de 90 de grade. Acolo era mai mult de lucru, însă s-a lucrat aşa ceva la clasă, nu era nimic nou. Şi la ultimul subpunct de la subiectul al treilea li s-a dat ideea cu apotema construită şi trebuia să mai construiască o apotemă şi să calculeze unghiul dintre cele două apoteme. Nimic nou nici aici, au mai facut aşa ceva, trebuia doar să lucreze. Enunţurile au fost clare. Vor fi note de 10!”, a concluzionat prof. Violeta Ionescu.