Social

Majoritatea părinţilor, neinteresaţi de şedinţele de analiză a rezultatelor simulării examenelor naţionale

Monica DUMITRESCU

Săptămâna trecută, conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean Teleorman s-a întâlnit cu directorii liceelor pentru analiza rezultatelor obţinute de elevii teleormăneni din clasele a XI-a şi a XII-a la simularea examenului de bacalaureat organizată la începutul lunii martie. Principalul motiv pentru care a fost convocată această întâlnire a constat în identificarea cauzelor care au dus la rezultatele slabe înregistrate şi găsirea unor soluţii pentru îmbunătăţirea pregătirii elevilor până la examenul de bacalaureat din vară.

Cu acest prilej, mai mulţi directori ai liceelor, în special ai celor care funcţionează în mediul rural, au semnalat faptul că nu se poate colabora cu părinţii elevilor, aceasta fiind una din cauzele eşecului. Directorii au spus că la multe dintre clasele a XII-a nu au putut organiza şedinţele cu părinţii pentru că aceştia nu s-au prezentat. În cel mai bun caz au răspuns invitaţiei profesorilor câte doi, trei părinţi. Situaţia nu este mult diferită la liceele din oraşe şi municipii. La Colegiul Naţional “Al. D. Ghica”, spre exemplu, la una dintre clasele a XII-a niciun părinte nu a participat la şedinţă.

Profesorii diriginţi de la clasele a XII-a şi a XI-a care au reuşit să aducă la şedinţele de analiză a rezultatelor la simularea Bacalaureatului mai mult de jumătate dintre părinţii elevilor s-au considerat norocoşi.

La clasa a VIII-a lucrurile au stat ceva mai bine, numărul părinţilor care au participat la şedinţele de analiză a rezultatelor la simularea Evaluării Naţionale fiind ceva mai mare.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.