Social

Mai multe asociații de elevi critică proiectul de lege ce vizează eliminarea specializării de învățător-educator din cadrul liceelor pedagogice

Posibila eliminare a specializării de învățător-educator din cadrul liceelor pedagogice a fost criticată de mai multe asociații de elevi din mai multe județe ale țării: “Considerăm că prin eliminarea acestei specializări, calitatea învățământului primar va fi afectată, iar profesia de învățător, respectiv profesor va deveni mai puțin motivantă pentru elevi”.

Acțiunea elevilor vine, astfel, în sprijinul liceelor pedagogice care au semnat petiții pentru reintergrarea specializării de învățător-educator în Legea Educației: “Susținem petiția online organizată de cele 29 de licee pedagogice din țară în privința reintegrării specializării învățător în Legea educației și solicităm Ministerului Educației să instituie reforme care să vină cu adevărat în sprijinul elevilor și al cadrelor didactice”.

“Considerăm că cei 4 ani de studiu din cadrul profilului pedagogic pregătesc elevii pentru catedra învățământului primar într-un mod mult mai eficient spre deosebire de studiile universitare, care au o durată de 3 ani și de-a lungul cărora numărul orelor de practică de specialitate este cu mult mai mic față de cel prevăzut de profilul liceal. Totodată, prin intermediul acestui profil, elevii au oportunitatea de a fi formați de la o vârstă fragedă pentru a dobândi competențele necesare unui cadru didactic, având ocazia de a asimila cunoștințele la o vârstă optimă învățării.

Rezultatele examenului de titularizare, necesar pentru a deveni dascăl, s-au plasat în top în rândul absolvenților de profil pedagogic de-a lungul timpului în raport cu cele ale absolvenților universitari care nu au urmat acest profil liceal, fapt ce confirmă complexitatea profilului.

Profilul pedagogic reușește prin specializarea învățător-educatoare să ofere sistemului de educație cadre didactice formate cu o înaltă pregătire pedagogică și psihologică care se pregătesc încă din adolescență pentru a urma profesia de dascăl și care prin practica desfășurată în cadrul unităților de învățământ primar și preșcolar dobândesc cunoștințe extrem de folositoare în viitoarea carieră.

Astfel, considerăm că prin eliminarea acestei specializări, calitatea învățământului primar va fi afectată, iar profesia de învățător, respectiv profesor va deveni mai puțin motivantă pentru elevi.

Pe această cale, susținem petiția online organizată de cele 29 de licee pedagogice din țară în privința reintegrării specializării învățător în Legea educației și solicităm Ministerului Educației să instituie reforme care să vină cu adevărat în sprijinul elevilor și al cadrelor didactice!”, se arată într-un comunicat comun al mai multor asociații de elevi.

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.