Astăzi, 19 noiembrie 2018, la Liceul Teoretic “Constantin Noica” din municipiul Alexandria, a avut loc deschiderea oficială a proiectului Erasmus+ “Let’s Make School Our Second Home!” (Să facem din școală o a doua casă!”).
În acest proiect sunt implicate cinci licee din România, Grecia, Turcia, Italia și Portugalia, unitatea noastră de învățământ fiind școala coordonatoare a proiectului. Proiectul se va desfășura pe o perioadă de doi ani și va beneficia de finanțare din partea Comisiei Europene în valoare de 164588.00 EUR, din care 39364.00 EUR revin liceului nostru.
Scopul proiectului este crearea unui mediu școlar motivațional la nivelul tuturor celor cinci școli partenere, care să sprijine elevii din mediile dezavantajate, să prevină rezultatele slabe la învățătură sau abandonul școlar.
Cele trei obiective urmărite prin activitățile derulate în cadrul proiectului sunt: – dobândirea de noi competențe de către 14 profesori de la liceele implicate în proiect pentru a aplica strategii de tipul “4C” în procesul instructiv-educativ; – dobândirea de noi competențe de către 200 de elevi de la școlile implicate pentru colaborarea în timpul orelor și activităților extracurriculare prin rezolvare de probleme, asumarea responsabilităților și găsirea de soluții; – dezvoltarea de noi competențe de către 60 de profesori de la liceele implicate pentru încorporarea și implementarea de noi tehnologii într-un curriculum care să includă strategii de tipul “4C” și componenta IT.
În săptămâna 19-23 noiembrie 2018, Liceul Teoretic „Constantin Noica” din municipiul Alexandria găzduiește prima activitate de învățare și schimb de bune practici a proiectului, intitulată “The 4 Cs” ( Strategii de predare-învățare de tipul 4 C-Creativitate, colaborare, spirit critic și comunicare). Astfel, 12 profesori de la școlile partenere și șase profesori de la liceul nostru vor susține activități, ateliere și dezbateri pe această temă la sfârșitul cărora vor reuși: să dobândească o înțelegere clară a procesului creativ, să îl încurajeze în timpul orelor și activităților extracurriculare; să dovedească abilități de comunicare mai eficiente, pentru a facilita transmiterea conținutului; să proiecteze activitatea didactică în colaborare cu ceilalți colegi, pentru a face conținuturile mai accesibile; să promoveze diversitatea și dimensiunea europeană a procesului educativ.