Politic

Liberalii, nemulţumiţi de modul în care Consiliul Judeţean a împărţit banii pentru echilibrarea bugetelor locale

Monica DUMITRESCU

Consiliul Judeţean Teleorman, întrunit marţi, 31 ianuarie, în şedinţă extraordinară, a aprobat proiectul de hotărâre privind repartizarea pe unităţi administrativ teritoriale a sumei ce reprezintă 20% din limita de sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale şi din cota de 18,5% din impozitul pe venit, precum şi a sumelor reţinute ca urmare a diminuării cu gradul de necolectare a veniturilor proprii pe anul 2017 şi estimările pentru anii 2018-2020.

Modul în care au fost repartizaţi banii a stârnit nemulţumirea consilierilor judeţeni PNL, aceştia atrăgând atenţia că, mai mult ca niciodată, comunele conduse de primari ai Partidului Naţional Liberal au fost nedreptăţite, sumele alocate acestora fiind foarte mici în comparaţie cu cele alocate comunelor cu primari PSD.

Cel mai revoltat a fost Emilian Vrăjitoarea: “De când sunt consilier judeţean nu am văzut o sfidare mai mare la adresa unui sfert din populaţia acestui judeţ. Sumele repartizate comunelor cu primari liberali sunt la jumătatea sumelor repartizate celorlalte primării. Nu mi se pare normal şi drept ca aceşti cetăţeni să sufere pentru că au ales primar liberal”.

Dănuţ Cristescu, cel care a preluat atribuţiile preşedintelui Consiliului Judeţean, a admis că sunt diferenţe între sumele repartizate primăriilor, însă la repartizare s-a ţinut cont de necesarul de finanţare pentru anul 2017 şi estimările pentru anii 2018-2020, în funcţie de situaţia specifică fiecărei unităţi administrativ teritoriale, transmise de acestea, la solicitarea Consiliului Judeţean.

Mai mult decât atât, Dănuţ Cristescu a precizat că este vorba doar de nişte sume previzionate, urmând ca atunci cânt vor fi atribuiţi banii să aibă loc alte discuţii, în funcţie de necesităţi. “Nu vom ţine cont de culoarea politică”, a spus Dănuţ Cristescu.

Explicaţia nu l-a mulţumit pe consilierul liberal Alexandru Iliescu: “Niciodată nu s-a procedat aşa, în niciun mandat. Din lista asta se vede clar cine are primar PNL şi cine are primar PSD”.

Discuţiile nu au schimbat cu nimic proiectul de hotărâre, acesta fiind aprobat în forma propusă, 20 din cei 27 de consilieri prezenţi la şedinţă exprimându-şi votul pentru.

Potrivit proiectului aprobat, suma totală, reprezentând 20% din sume defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale, este de 15.454.000 lei. Cea mai mare sumă la nivel de judeţ revine municipiului Alexandria, respectiv 470.000 lei. Municipiilor Roşiorii de Vede şi Turnu Măgurele le-au fost repartizate câte 400.000 lei, în timp ce oraşele Zimnicea şi Videle au primit câte 345.000 lei. În rândul comunelor, cele mai mari sume au fost alocate la Islaz, Orbeasca şi Nanov, câte 200.000 lei, iar cele mai mici sume la Cosmeşti, Moşteni, Peretu, Răzmireşti şi Sfinţeşti, câte 88.000 lei.

În ce priveşte repartizarea cotei de 20% din cota de 18,5% din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale, lucrurile stau aproximativ la fel. La nivel judeţean suma totală este de 9.238.000 lei. Ce mai mare sumă a fost repartizată tot muncipiului Alexandria, 280.000 lei. Turnu Măgurele şi Roşiorii de Vede au primit câte 250.000 lei, iar Zimnicea şi Videle câte 205.000 lei.

Între comune, cel mai mult a primit Ţigăneşti, 116.000 lei, Conţeşti şi Piatra, câte 115.000 lei, şi Beuca, 113.000 lei. Peste 100.000 lei au primit şi comunele: Balaci, Bogdana, Brânceni, Bujoreni, Călineşti, Călmăţuiu, Ciuperceni, Crevenicu, Frăsinet, Gratia, Măgura, Măldăieni, Mavrodin, Nanov, Necşeşti, Olteni, Orbeasca, Poroschia, Putineiu, Salcia, Sârbeni, Stejaru, Talpa, Trivalea Moşteni, Vedea, Vităneşti şi Zâmbreasca.

La polul opus se află comuna Peretu, cu doar 32.000 lei, şi comunele Cosmeşti, Moşteni, Răsmireşti, Sfinţeşti cu câte 52.000 lei.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

*

code

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.