Social

Între online și fizic / Elevi și profesori – acomodare cu reîntoarcerea în școli

Potrivit Ordinului nr. 3.805/703/2021 emis de către Ministerul Educației și Ministerul Sănătății la data de 17 mai 2021, sunt aprobate măsurile de „organizare a activității în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2”. Așadar, astăzi elevii s-au reîntors în școli. Conform datelor publicate de către Direcția de Sănătate Publică Teleorman, indicele de incidență la 14 zile în municipiul Alexandria este de 0.75. Datorită acestor rezultate, Alexandria se află în Scenariul 1, fiind posibilă reîntoarcerea la școala fizică.

Astfel, în ceea ce privește Școala Gimnazială „Mihai Eminescu”, directorul Bogdan Doncea consideră că elevii „s-au obișnuit cu școala online. Va fi o perioadă de acomodare și sperăm că de luni totul poate reveni la normal, într-un mod natural”. Discutând despre atitudinea elevilor, directorul spune că „le este teamă că ‘poate ne ascultă, ne dau teste’, dar este și dorință”. În orice caz, acesta speră să nu revină la varianta online: „Avem toate condițiile. Am pus măști în clase pentru că se face cald, în cazul în care se udă sau se întâmplă orice altceva. Noi am avut două cazuri în școală, dar am închis clasele respective și totul este în regulă acum”.

În cazul liceelor, situația este asemănătoare. Din punctul de vedere al lui Cristian J., un elev al Liceului Teoretic Constantin Noica, școala online este asociată cu comoditatea și „note mai bune, unde profesorii nu pun aceeași presiune pe noi. În plus, ne protejăm sănătatea mult mai bine, chiar dacă acum stăm câte unul în bancă”. Părerea acestuia este susținută de profesoara de limbi moderne, Daniela Mușat: „în ceea ce privește școala fizică, este necesară pentru socializare, pe când școala online reprezintă lejeritate”. Aceasta a fost implicată într-un proiect Erasmus în Portugalia în vara anului trecut pentru activități didactice inovative. Așadar, Daniela Mușat este „destul de obișnuită cu activitățile digitale”.

La Colegiul Național „Alexandru Ioan Cuza” din Alexandria, atmosfera este liniștită, iar curtea școlii este goală. Cristina Chiriță, profesoară de limba engleză, are aceeași părere despre începerea școlii: „eu cred că reprezintă un beneficiu atât mental, cât și social sau afectiv. Copiii sunt bucuroși că se întâlnesc, dar și temători. Și-au pierdut ideea de socializare în cadrul școlii. Lucrurile sunt diferite. Practic, e ca un film, care ai vrea să continue. Curtea școlii obișnuia să zumzăie, acum… este goală”. De asemenea, la Colegiul Național „Alexandru Ioan Cuza” din Alexandria au fost introduse table inteligente pentru îmbunătățirea și crearea unor condiții favorabile pentru elevi.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

*

code

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.