Administrația Județeană a Finanțelor Publice Teleorman informează contribuabilii că potrivit prevederilor art. 79 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, începând cu data de 16.02.2023, persoanele juridice, asocierile și alte entități fără personalitate juridică, precum și persoanele fizice care desfășoară o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent în una dintre formele prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 44/2008 privind desfășurarea activităților economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale, pot transmite solicitările numai prin Formularul de contact din cadrul serviciului Spațiul Privat Virtual.
Astfel, Formularul de contact din spațiul public permite transmiterea solicitărilor numai de către persoanele fizice în situația în care câmpul Cod de identificare fiscală este completat cu un CNP/NIF valid.
În situația în care acest câmp este completat cu alte informații, respectiv CUI/CIF, contribuabilul/plătitorul primește următoare atenționare:„Această categorie (Asistență și îndrumare de specialitate în domeniul fiscal) din cadrul Formularului de contact este destinată exclusiv persoanelor fizice. Vă rugăm să utilizați Formularul de contact din cadrul serviciului Spațiul Privat Virtual”.
Cererile, înscrisurile, sau alte documente care nu sunt încă digitalizate/disponibile în format electronic (nu există în format pdf inteligent sau orice alt format care poate permite completarea sau transmiterea și gestionarea automată și care nu se pot depune electronic prin mijloacele electronice de transmitere la distanță indicate pe site-ul A.N.A.F.), precum și diverse solicitări de clarificări legislative se vor transmite prin intermediul Formularului de contact din contul de SPV, selectând categoria ”Asistență și îndrumare de specialitate în domeniul fiscal”.
Formularele digitalizate sunt disponibile pe site-ul A.N.A.F. în Secțiunea Servicii online/ Descărcare declarații electronice și se transmit obligatoriu așa cum este indicată calea pe portalul A.N.A.F. fie prin portalul e-guvernare, fie prin SPV- rubrica ”Depunere declarații” din contul de SPV al contribuabilului autentificat cu certificat digital, sau prin accesarea butonului din pagina principală a site-ului A.N.A.F. ”Depunere declarație unică și alte formulare SPV ” de către persoanele fizice autentificate cu user și parolă.
Problemele de natură tehnică poate fi sesizate utilizând ”Formularul de contact”, selectând categoria ”Asistență tehnică servicii informatice”.
Formularul de Contact este disponibil: – în serviciul S.P.V.- contribuabilii autorizați sub orice formă; – pe portal A.N.A.F. – exclusiv pentru persoanele fizice.
Persoanele fizice pot beneficia de îndrumare și asistență electronic, direct sau prin reprezentanți sau împuterniciți, prin accesarea „Formularului de contact” disponibil în Spațiul Privat Virtual sau în spațiul public al portalului A.N.A.F., astfel cum este prevăzut la art. 13 alin. (1) din Anexa la Ordinul ministrului finanțelor nr.1233/2021 pentru aprobarea Procedurii de îndrumare și asistență a contribuabililor/plătitorilor, acordate de către Agenția Națională de Administrare Fiscală, și de coordonare metodologica a activității de aplicare unitara a legislației fiscale și procedural fiscale desfășurate de structurile de asistență contribuabili, precum și în domeniul tehnologiei informației.
Serviciul Spațiul Privat Virtual poate fi accesat la următorul link: https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/inreg_inrol_pf_pj_spv în cadrul acestuia fiind disponibil Formularul de contact.
Totodată, Formularul de contact disponibil pe spațiul public al portalului A.N.A.F. poate fi accesat la următorul link: https://www.anaf.ro/asistpublic/.
De asemenea, toți contribuabilii pot beneficia de asistență în domeniul fiscal și IT și telefonic, prin contactarea Call-center-ului A.N.A.F., la numărul de telefon 031.403.91.60.