Social

Evaluările Naţionale pentru clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a vor avea loc în luna mai

Monica DUMITRESCU

Ministerul Educaţiei Naţionale a publicat săptămâna trecută calendarul şi metodologia de organizare şi desfăşurare a Evaluărilor Naţionale la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a în anul şcolar 2013-2014. Potrivit documentului, aceste evaluări se vor desfăşura, în două sesiuni, prima în perioada 6 – 15 mai, iar a doua sesiune, în perioada 20 – 29 mai.

Prima sesiune se va desfăşura după următorul calendar: clasa a II-a – 6 mai: Limba română – scris şi citit; 7 mai: Limba maternă – scris şi citit; 8 mai:  Matematică; clasa a IV-a – 13 mai: Limba română – Limba maternă; 14 mai: Matematică; clasa a VI-a – 14 mai: Limbă şi comunicare; 15 mai: Matematică şi ştiinţe.

Calendarul celei de-a doua sesiuni destinată elevilor care au absentat din motive întemeiate la prima sesiune este: clasa a II-a – 20 mai: Limba română – scris şi citit; 21 mai: Limba maternă – scris şi citit; 22 mai: Matematică; clasa a VI-a – 27 mai: Limbă şi comunicare; 28 mai: Matematică şi ştiinţe; clasa a IV-a – 28 mai: Limba română – Limba maternă; 29 mai: Matematică.

Testele pentru Evaluarea Naţională la sfârşitul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a sunt elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, fiind formulate clar, precis şi în strictă concordanţă cu programele şcolare în vigoare pentru fiecare disciplină de studiu, astfel încât să permită administrarea în câte două secvenţe de evaluare. Pentru clasa a IV-a, testele vor avea un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale administrate elevilor în vârstă de 10-12 ani. Nivelul de dificultate al testelor va fi mediu.

Rezultatele obţinute la aceste evaluări nu se înregistrează în catalogul clasei şi sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, consemnarea în portofoliul educaţional al elevului, respectiv informarea părinţilor sau a reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.

Responsabilitatea administrării la clasă a evaluărilor naţionale aparţine administratorului de test, care poate fi învăţătorul, institutorul sau profesorul de la clasă. Pe toată durata evaluării, administratorul de test este asistat de un al doilea cadru didactic, care nu are ore la acea clasă, desemnat de preşedintele comisiei de organizare şi de administrare a evaluărilor din unitatea de învăţământ.

Cadrele didactice evaluatoare sunt selectate de la alte unităţi şcolare decât cele din care provin elevii ale căror teste sunt evaluate. Fiecare test este evaluat de către două cadre didactice, pentru fiecare disciplină în parte, pe baza Caietului cadrului didactic. Baremele de evaluare, precum şi alte informaţii referitoare la evaluare, sunt cuprinse în Caietul cadrului didactic. Evaluarea fiecărui test se face cu respectarea strictă a baremului şi a precizărilor din Caietul cadrului didactic.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.