Senatorul PNL de Teleorman Eugen Pîrvulescu a prins, se pare, gustul interpelărilor, astfel că, în cele nici cinci luni de la preluarea mandatului de parlamentar, liderul liberalilor din judeţ a bifat nu mai puţin de patru astfel de acţiuni.
După criteriile de acordare a pensiilor speciale şi a pensiilor de invaliditate (adresată Ministrului Muncii), situaţia românilor care muncesc pe teritoriul Regatului Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord în contextul activării Brexitului de către Guvernul Britanic ( adresată Ministrului Afacerilor Externe) şi măsurile pentru rezolvarea problemelor existente în domeniul accesării fondurilor europene (adresată Ministrului delegat pentru Fonduri Europene ), pe 8 mai a venit rândul ministrului Turismului să fie luat la întrebări de senatorul liberal, astfel că că ultima interpelare a alesului teleormănean este adresată ministrului Mircea Dobre şi are ca obiect strategia de promovare a turismului românesc în străinătate.
„Aţi anunţat că de luni, 8 mai, va începe procedura de desfiinţare a birourilor turistice de promovare ale României în străinătate, proces care va dura circa trei luni de zile. O astfel de măsură nu va face decât să contribuie la o şi mai slabă promovare a turismului românesc in străinătate chiar la începerea sezonului estival. Vă dau un exemplu concret: dacă un francez sau un britanic care are în proiect un voiaj în România în această vară sau toamnă şi va suna la biroul oficial de turism, la acel telefon nu va mai răspunde nimeni, nici la e-mail, iar la adresa biroului de turism al României nu va mai fi nimeni. Aş vrea să ştiu dacă a existat o notă de fundamentare a acestei decizii şi care au fost argumentele concrete pentru o astfel de decizie în această perioadă a anului. De asemenea, aş dori să aflu dacă a existat o analiză a birourilor de turism din străinătate şi a bugetelor de care acestea dispun.
Am urmărit în aceste zile reacţiile oamenilor din sistem, oameni care de decenii muncesc în turismul românesc şi reacţiile lor îmi indică că aceste decizii au fost luate fără nicio consultare şi fără nicio analiză profesionistă, fapt care este deosebit de grav după umila mea părere. Consider că este grav că nu au fost consultate asociaţiile şi pe cei care lucrează efectiv în turism. (…) Ar mai fi de spus că în România există în prezent circa 2.600 de agenţii de turism licenţiate, din care doar 25-30, adică 10 la sută, sunt specializate să aducă turişti străini în ţară, ceea ce înseamnă că birourile de turism din străinătate sunt extrem de importante, dar ele trebuie să primească şi sprijinul de care au nevoie. Reprezentanţii turistici ai României în străinătate sunt unii dintre ei şi de peste două decenii în domeniu, sunt specialişti recunoscuţi inclusiv în străinătate, contribuind efectiv la promovarea turismului românesc în străinătate. Dar vă atrag atenţia că a promova o destinaţie turistică, cazul de faţă România, nu necesită numnai profesionalism, ci mai ales un buget important, ori noi ca ţară avem un buget infim pentru această promovare. Problema, domnule Ministru, este bugetul, nu nişte profesionişti pe care vreţi să îi înlocuiţi cu nişte politruci folosindu-vă de un pretext ca acesta. Turismul are nevoie de o strategie coerentă, o strategie pe care vă rog, domnule Ministru, să o prezentaţi şi pe care să o supuneţi dezbaterii publice, şi mai ales specialiştilor din domeniu”, se arată în interpelarea senatorului liberal, pentru care Eugen Pîrvulescu solicită raspuns scris. (Violeta Mocanu)