Eveniment

Emilia Paraschivescu, prefectul județului Teleorman: “Împreună cu primarii și directorii de deconcentrate, avem multe de îndreptat”

– Doamna prefect, v-ați desfășurat activitatea în București în mai multe instituții publice, în funcții de mare responsabilitate și care presupuneau și o pregătire financiară riguroasă, ceea ce vă îndreptățea să accedeți într-o funcție mult mai importantă decât cea de prefect de județ. De ce ați acceptat această provocare?

– Prin natura sa complexă, funcția de prefect al județului Teleorman este pentru mine o nouă provocare  într-o carieră de peste douăzeci de ani în administrația publică. Și cred că, și de această dată, va fi o reușită. Îmbunătățirea actului administrativ, sprijinirea proiectelor de dezvoltare locală, comunicare interinstituțională eficientă și corectă sunt doar câteva dintre direcțiile pe care trebuie să le optimizăm.

– Este Teleormanul județul pe care l-ați fi solicitat, dacă erați pusă în situația de a alege dintre mai multe județe?

– Vă spun sincer, pentru mine, când vine vorba despre Teleorman și despre teleormăneni nu se pune problema de alegere. Teleormanul este județul unde m-am născut, unde am copilărit, în care mi-am început activitatea profesională, unde mi-am întemeiat o familie.

Teleormanul este acasă, iar faptul că ne-am căpătat în ultima perioadă o imagine nefavorabilă ca judet, mă face să doresc să fac tot ce stă în priceperea mea pentru a schimba această percepție.

– Sunteți de aproape o lună prefect de Teleorman. V-ați conturat, nu neapărat un program, ci mai degrabă o prioritizare a problemelor care trebuie rezolvate în cel mai scurt timp?

– Am încercat ca în această perioadă să fac o evaluare a problemelor din județ, a instituției și a relațiilor dintre instituții. Am trecut de la statutul de locuitor al județului la cel de factor de decizie și recunosc că experiența administrativă acumulată m-a ajutat foarte mult în această perioadă. Funcția de prefect este atipică, nici o zi nu seamănă cu cealaltă pentru că în fiecare moment apar situații noi. Vorbind la modul concret, am cerut  primarilor cu care am avut întâlniri în această perioadă, dar și conducătorilor instituțiilor cu responsabilități în domeniile lor de activitate, care, la fel ca și mine, și ei știu că trebuie să restructurăm și să perfectionăm întreaga activitate administrativă. Sunt multe de îndreptat și sunt convinsă că numai conlucrând vom putea schimba lucrurile.

-V-ați gândit la o echipă de lucru cu care să puteți să desfășurați o activitate eficientă și benefică pentru ce înseamnă județul Teleorman?

– Cum am spus și la ceremonia de învestire în funcție, aștept alături de mine toți oamenii care vor să muncească și să aducă plusvaloare pentru județ. Mă bazez pe ajutorul reprezentantilor serviciilor publice deconcentrate, care potrivit legii, pot îndeplini și atribuții de monitorizare în domeniul de specializare al ministerului de resort, pe toți cei care pot da o mână de ajutor.

De asemenea, în Instituția Prefectului sunt oameni pregătiți și cu experiență în administrația publică și sunt convinsă că împreună vom face lucruri benefice pentru județ. Urmează o perioadă de reorganizare la nivelul instituției, odată cu înființarea postului de Secretar General, iar acest lucru reprezintă o nouă etapă în dezvoltarea funcției publice la nivelul instituției.

– Dacă un locuitor al județului vrea să vină în audiență la dumneavoastră, îl veți primi și asculta, urmând ca, în limitele atribuțiilor, să-l ajutați să găsească rezolvare problemelor sale?

– Punctual, am avut câteva întâlniri de acest fel și mă bucur că au fost constructive. Am avut, de pildă, o întâlnire cu reprezentanții unui ONG care solicitau sprijin în vederea demarării unor programe pentru copiii supradotați, dar și pentru tinerii cu nevoi speciale din județ. De astfel de întâlniri avem nevoie și mă bucur când văd deschidere și din partea factorilor de decizie.

Din păcate, din cauza pandemiei de COVID-19, activitatea de primire în audiență a fost restricționată și se desfășoară cu precădere în cazuri cu caracter deosebit, chestiuni ce nu pot fi rezolvate telefonic în cadrul activității de consiliere a cetățenilor sau prin corespondență. Cu alte cuvinte, solicitantul depune o cerere care trebuie să cuprindă datele de identificare, precum și o scurtă descriere a situației care se dorește a fi clarificată prin înscrierea în audiență.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.