Carmen Dumitrescu
În această ultimă săptămână de campanie electorală, candidaţii Liviu Dragnea şi Crin Antonescu şi-au propus să se întâlnească cu un număr foarte mare de oameni din municipiul Alexandria, considerând că dezbaterile tematice sunt cele mai nimerite în acest sens. Astfel, în cursul zilei de marţi, 4 decembrie, au avut loc întâlniri cu pensionarii, cadrele militare în rezervă şi în retragere şi, spre finalul zilei, cu dascălii teleormăneni în aula Universităţii “Valahia” din Alexandria. Pentru că problemele dascălilor sunt complexe şi pentru că mulţi dintre ei au nevoie de răspunsuri la problemele pe care le întâmpină în practica pedagogică, la întâlnire a luat parte şi ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, care a fost extrem de intresată să-i lămurească pe cei care au pus întrebări.
Timp de mai bine de o oră şi jumătate, cadrele didactice prezente au putut pune întrebări şi au putut aduce în dezbatere probleme pe care ei le percep ca fiind importante şi de a căror rezolvare depinde întreaga funcţionare a sistemului educaţional autohton. Ministrul a fost extrem de interesat de ceea ce au adus cadrele didactice în prim planul dezbaterilor şi le-a promis chiar că guvernarea USL va acorda un rol extrem de important salarizării optimale a cadrelor didactice şi acordării de beneficii care să îi stimuleze să se implice mai mult în buna dezvoltare a mediului educaţional românesc: “Nici nu ştiţi cu câtă bucurie vin eu la întâlnirile cu dumneavoastră, pentru că am întotdeauna sentimentul că adunând toate ideile dumneavoastră avem o imagine foarte clară, deloc idilică, a sistemului naţional de învăţământ. Venisem cu gândul să vă spun de unde am pornit astă-vară, de când am preluat mandatul, de la analiza rezultatelor sfârşitului de ciclu gimnazial şi a rezultatelor sfârşitului de ciclu liceal, pentru că ele ne ajută să vedem ca într-o oglindă ce se întâmplă în învăţământul gimnazial şi liceal. Vă mărturisesc că am fost uşor suprinsă de calitatea situaţiilor. Niciodată n-am mai văzut o polarizare atât de netă a şcolii româneşti. 56000 de elevi din clasele de gimnaziu n-au reuşit să ia nota 5, majoritatea provenind din mediul rural, ceea ce este o dramă… Este, poate, şi consecinţa celor 2000 de şcoli închise de domnul Funeriu, dar este o realitate… Evident că dacă doar ne lamentăm, la finalul acestui an vom trage o linie şi vom aduna aceleaşi rezultate. De aceea, cred că măsurile care au ajuns în toate şcolile ne vor ajuta să ameliorăm progresul şcolar al elevilor de gimnaziu. Această polarizarea rezultatelor şcolii româneşti ne duce la o aceeaşi concluzie: nu mai putem să luăm aceleaşi măsuri, indiferent de performanţa unei şcoli. De aceea, ne vom orienta cu proiecte către şcolile performante să le crească performanţa şi cu proiecte către şcolile care sunt departe de primele, să ameliorăm progresul şcolar şi să avem grijă ca acestea să respecte măcar standardele minimale… ”
Întâlnirea a durat câteva ore bune, pentru că relaţia de comunicare între dascăli şi reprezentanţii guvernării centrale s-a dovedit a fi foarte bună iar schimbul de idei s-a perpetuat, tocmai în speranţa că astfel se pot obţine rezultate foarte bune pentru dezvoltarea sistemului educaţional românesc în sensul dorit de toată lumea.