Social

După vacanţa de Paşte, elevii din clasa a XII-a se pregătesc pentru o nouă simulare a Bacalaureatului

simulareMonica DUMITRESCU

La recomandarea Ministerului Educaţiei, în luna mai Inspectoratele Şcolare Judeţene vor organiza pe cont propriu o nouă simulare a examenului de Bacalaureat. Decizia a fost luată din cauza rezultatelor foarte slabe pe care elevii le-au obţinut la simularea examenului de Bacalaureat organizată la nivel naţional în perioada 7-10 martie 2016.

De data aceasta, vor fi chemaţi să-şi testeze cunoştinţele doar elevii din clasa a XII-a. Subiectele vor fi create de Inspectoratul Şcolar Judeţean după modelul celor pentru bacalaureat. De asemenea, inspectoratul şcolar va decide data organizării simularii examenului de bacalaureat în perioada recomandată.

În Teleorman, la simularea examenului de bacalaureat, la clasa a XII-a au obţinut medii peste 6 doar 32,7% din totalul elevilor prezenţi. Rezultatele au fost şi mai slabe la clasa a XI-a, unde doar 18,4% dintre elevii care au susţinut testarea în Teleorman au obţinut medii de promovabilitate.

În cinci unităţi de învăţământ liceal din Teleorman (Colegiul Tehnic “Anghel Saligny”, Liceul Tehnologic nr. 2 şi Liceul Tehnologic “Emil Racoviţă” din Roşiorii de Vede, Colegiul Tehnic “Gen. David Praporgescu” din Turnu Măgurele şi Liceul Tehnologic “Andrei Şaguna” Botoroaga) niciun elev nu a reuşit să obţină media 6 la simularea examenului de Bacalaureat 2016.

Cele mai bune rezultate la simularea Bacalaureatului din acest an au fost obţinute de Seminarul Teologic Ortodox “Sfântul Calinic Cernicanul”, Turnu Măgurele – 66,67%%, Colegiul Naţional “Anastasescu”, Roşiorii de Vede  – 65,67% şi Colegiul Naţional “Alexandru Ioan Cuza”, Alexandria – 65,43%.

Rezultatele de la simularea examenului de bacalaureat au fost analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru optimizarea performanţelor şcolare.

Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice a solicitat inspectoratelor şcolare judeţene monitorizarea atentă a programului de pregătire a elevilor de liceu prin inspecţii şcolare tematice şi consultări cu comisiile metodice din licee, precum şi a planurilor individuale de  remediere, în cazul elevilor cu rezultate slabe la simulare.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.