Social

Doar în şapte unităţi de învăţământ teleormănene elevii vor susţine evaluări la sfârşitul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a

eleviÎn acest an şcolar evaluările la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a se vor desfăşura în perioada 9-22 mai, prin pilotare pe un eşantion de elevi stabilit la nivel naţional.

Din Teleorman au fost selectate în acest eşantion pentru evaluarea la sfârşitul clasei a II-a şcolile cu clasele I-VIII Mârzăneşti şi nr. 7 Alexandria, pentru evaluarea la sfârşitul clasei a IV-a şcolile cu clasele I-VIII “Alexandru Colfescu” Alexandria, Fântânele şi nr. 1 Măldăieni, iar pentru evaluarea la sfârşitul clasei a VI-a şcolile cu clasele I-VIII Baciu şi “Ştefan cel Mare” Alexandria. Eşantionul a fost realizat de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), astfel încât fiecare tip de evaluare să fie administrat în unităţi de învăţământ distincte.

Calendarul evaluărilor-pilot are următoarea configuraţie: 9 şi 10 mai 2013 – evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a, 15 mai – evaluarea elevilor la finalul clasei a IV-a şi 22 mai – evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a.

Testele care vor fi administrate, precum şi baremele de corectare aferente, sunt elaborate de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare. La clasa a II-a, acestea conţin două secţiuni: prima vizează competenţele de receptare-producere a mesajelor, în vreme ce a doua abordează competenţe de matematică. Rezultatele obţinute la evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a sunt valorificate prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, consemnarea lor în portofoliul educaţional al elevului, respectiv informarea părinţilor/tutorilor legal instituiţi asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.

Evaluarea elevilor la finalul clasei a IV-a va include următoarele discipline: limba română, limba maternă – pentru elevii care studiază în limbile minorităţilor naţionale – şi matematică. Evaluarea nu se finalizează printr-o notă sau printr-un calificativ sumativ. Rezultatele evaluării contribuie la realizarea unui scor mediu naţional al performanţelor elevilor pe competenţele fundamentale şi sunt utilizate de CNEE pentru realizarea unor studii şi cercetări de diagnoză a sistemului de învăţământ primar.

Evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a are ca scop optimizarea învăţării, elaborarea, acolo unde este cazul, a planurilor individualizate de învăţare şi pre-orientarea şcolară către un anumit tip de liceu. Testele conţin două secţiuni corespunzătoare probelor transdisciplinare evaluate: limbă şi comunicare, respectiv matematică şi ştiinţe. (M.D.)

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.