Cei interesaţi să-şi caseze maşinile prin Programul “Rabla”, pot face acest lucru, începând de luni, 10 iunie, potrivit informaţiilor furnizate de Administraţia Fondului pentru Mediu, care, în Teleorman, precizează că au fost validaţi 3 colectori, respectiv SC AUTO FRAPI SRL Teleorman, Alexandria, str. Gheorghe Doja, nr. 18, jud. Teleorman, tel. 0730668668, reprezentant legal Frăsineanu Cosmin, SC IDEAL COM SRL, Turnu Măgurele, str. Călăraşi, jud. Teleorman, tel. 0247/416.123 şi SC. DANCONSTRUCT COM SRL, Alexandria, str. Prelungirea Libertăţii, nr. 4, Teleorman, tel. 0247.312.160, fiecare având validate câte un punct de colectare. De precizat este că unul dintre colectorii validaţi, respectiv SC AUTO FRAPI SRL, are doar sediul social în Alexandria. Punctul de colectare, unde trebuie să se şi prezinte oamenii cu maşinile vechi, este în comuna Stâlpu, judeţul Giurgiu, asta pentru că, după cum ne-a declarat însuşi administratorul societăţii, multe persoane s-au deplasat în Alexandria pentru a primi informaţii cu privire la cum să-şi caseze maşinile, la acea adresă găsind doar părinţii administratorului societăţii, infrmaţia eronată sau deloc explicită de pe site-ul AFM creând confuzie printre alexăndrenii care vor să participe la program.
Cu alte cuvinte, pe site-ul AFM, deşi sunt date trei centre de colectare în Teleorman, cei care doresc casarea maşinilor au la dispoziţie două, unul la Alexandria şi unul la Turnu Măgurele, fiecărui centru revenindu-i câte 26 de tichete, numărul total distribuit în Teleorman, fiind de 52 vouchere, în condiţiile în care, la nivelul judeţului Teleorman, potrivit, aceleiaşi agenţii a Fondului pentru Mediu, numărul autovehiculelor cu o vechime mai mare de peste 10 ani este de 39. Altfel spus, dacă toţi cei care pot participa la program ar dori să intre în posesia unui voucher ar trebui să se bată, la propriu, pe un tichet sau să se fi aşezat la coadă de la începutul anului.
Fondul pentru Mediu va emite, în acest an, 20.000 de tichete pentru Programul “RABLA 2013”, dintre care 17.000 pentru persoane fizice şi juridice şi 3.000 de tichete pentru instituţiile publice. Pentru sesiunea 2013 se va utiliza un singur tichet valoric pentru achiziţionarea unui autovehicul nou, faţă de trei tichete câte se utilizau în anii anteriori, iar valoarea acestuia este de 6.500 de lei, faţă de 3.800 lei, cât valora în 2012. Termenul în care proprietarul unui autovehicul obţine certificatele de distrugere, de radiere şi tichetul va fi de maxim 10 zile. În termen de cel mult 45 de zile, cei care doresc să-şi achiziţioneze un autovehicul şi deţin un tichet valoric, îl pot depune la producătorul sau dealerul auto acceptat în program, fără a depăşi termenul de 20 noiembrie 2013. Totodată, termenul de valabilitate a notei de înscriere pentru achiziţionarea unui autovehicul nou de la un producător/dealer validat este de cel mult 90 de zile lucrătoare de la emitere, fără a se depăşi, însă, data de 20 noiembrie. (C.P.)