Saloanele Spitalului Judeţean de Urgenţă din Alexandria, chiar şi cabinetele unor medici şi al asistentelor, s-au transformat în cuptoare, în ciuda faptului că unitatea spitalicească a fost dotată cu un foarte modern sistem de climatizare. Pacienţii stau în saloane ca la saună, în majoritatea nefiind pornit sistemul de aer condiţionat.
De parcă boala nu ar fi suficientă, aceştia sunt nevoiţi să se lupte şi cu gradele, cu plus, din termometre, iar zăpuşeala îi face pe cei mai mulţi să părăsească saloanele şi să se adăpostească la umbra copacilor, în curte. Până şi medicii şi asistentele se plâng de soarele care pătrunde pe geamurile din spitale. Pentru a se răcori, pe lângă ieşitul în curte, atunci când revin în camerele de spital, unii se plimbă prin saloane, alţii îşi pun prosoape ude pe cap şi consumă foarte multă apă.
Pe de altă parte, spun unii pacienţi, pe lângă lupta cu boala, pe care trebuie să o trateze, că de aia sunt internaţi şi luptă cu canicula, aceştia sunt nevoiţi să îndure şi comportamentul impropriu al unora dintre angajaţii unităţii. Şi cum probabil mulţi vă aşteptaţi să fie vorba de medici sau asistente, în cazul care ne-a fost semnalat, nu-i vorba de aceştia, ci de… liftieră. Aceasta a refuzat, că aşa a vrut ea, fără vreo explicaţie pertinentă, să transporte o pacientă de la etajul 5, secţia ORL, spunându-i că, dacă este în picioare, atunci poate urca pe scări. Liftul este doar pentru cazuri speciale, a spus doamna care “conduce” liftul. Fără a preciza care sunt cazurile speciale şi nici măcar să o întrebe pe doamna care a solicitat transportul cu liftul dacă boala de care suferă îi permite sau nu efortul de a urca cinci etaje.
Doamna care ne-a semnalat situaţia ingrată în care a fost pusă în calitatea deloc plăcută de pacient ne-a declarat că “să te ferească Dumnezeu să te îmbolnăveşti şi să trebuiască să urci cu liftul. Internată la etajul 5 al secţiei de ORL am fost nevoită să cobor şi să urc 5 etaje pentru că doamna liftieră nu a binevoit să mă lase să urc în lift. Aceeaşi persoană a avut o altă altercaţie cu un domn. A avut un limbaj greu de reprodus. Respectiva nu concepe așa ceva. De ce este plătită, nimeni nu ştie. Au renovat spitalul, dar de lifturi nici nu se pune problema. Medicii vorbesc omeneşte cu tine, nu te fac să te simți prost, pe când cei de nivelul doamnei liftiere fac legea. Rușine!”, a spus pacienta revoltată. (C.P)
SJU Alexandria are probleme create de finanțarea programului de reabilitare ( extern) si de un consens de acceptare a situației de catre personalul medical.
Adăugați fenomenul permisibilitate si educație.
Sa nu uitam ca exista Programe de conformare stricte ,cu termene ,pe care spitalul ar trebui sa le
respecte ( toti angajații).
Mi s a intamplat si mie o situatie asemanatoare cu bunica mea. I am zis zis doamei liftiere ca eu fara nici o problema pot urca 4 etaje, dar daca bunicii mele ii va sta inima-n loc, va fi raspunzatoare, pt.ca mi a raspuns ca liftul respectiv este pt „curate” ( cei in domeniu cunosc mai bine circuitul) iar eu am intrebat o” daca unul este pt.”curate” altul pt.medici, altul este incuiat, cel pt.”murdare si cel pt.pacienti unde este,, sunt in constructie si nu le vad eu???!!!” Nu a mai avut raspuns si ne-a luat chiar pe amandoua, ba mai mult, am si coborat tot cu liftul.