70% din apelurile primite luna trecută la 112, în Teleorman, au fost false, acestea fiind inițiate, în general, de pe cartele prepay de către copii, tineri sau persoane cu probleme, potrivit Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS). Acest procent situează Teleormanul printre judeţele cu cele mai multe apeluri false, depăşind chiar şi media naţională la acest capitol.
Potrivit Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, în noiembrie, la nivelul judeţului Teleorman au fost înregistrate peste 23.400 de apeluri la numărul unic 112, însă cea mai mare parte a acestora, peste 16.000, nu au avut nimic de-a face cu vreo urgenţă, reprezentând apeluri false ale unor persoane care habar nu au cât de mult contează acest serviciu şi cum o persoană care are nevoie de ajutor poate fi pusă în pericol din cauza faptului că linia este ocupată. Astfel, din cele 23.425 de apeluri, aproape 70 de procente au fost apeluri false, cu circa 8 procente peste media naţională. Cele mai multe dintre apelurile reale, adică puţin peste 7.000, au fost către Serviciul de Ambulanţă, aproape 5.000. Au urmat apelurile către poliţie, ISU sau SMURD şi Jandarmerie.
Multe persoane care sună fără a avea o urgență la 112 se interesează despre evenimente care se petrec în localitatea lor, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informații despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituții sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale. Autoritățile fac apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgență 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieți. (C.P.)